Továbbra is a Danubius Rádió a piacvezető, noha a 2002-es évben némileg veszített hallgatói táborából. A tavalyi évben a legdinamikusabban az Inforádió hallgatótábora növekedett.
A kereskedelmi csatorna 2002 második felében a 15 év feletti korosztály köréből 2,5 millió ember ért el, amely a tavalyelőtti második félévben elért 2,6 millió hallgatóhoz képest némi visszalépést jelent - derült ki a Szonda Ipsos és a GfK Hungária országos kutatásából, amely a rádiók 2001-es második félévben és a 2002-es év második félévben mért átlag napi hallgatottsági adatokat tartalmazza – írta a Kreatív online.
A 15 év feletti korosztály körében elért 30 százalékos átlag napi hallgatottsággal az élen álló Danubius Rádiót 24 százalékkal a Sláger Rádió követi, és jócskán lemaradva, 9 százalékkal harmadik helyen végzett a Juventus Rádió. Ez utóbbi rádió közönségarányt tekintve a 2001-es 7 százalékhoz képest 2002-ben 6 százalékot ért el. Egy éven belül a legnagyobb növekedést az Inforádió produkálta, amely 2001 óta majdnem megduplázta hallgatóinak számát, és 2002 második felében már 143 ezer hallgatót szerzett.
Az Inforádió átlagos napi hallgatottsága a 15 évnél idősebbek körében 1 százalékról 2002 második felére 2 százalékra emelkedett, bár ez az adat nem mérvadó, hiszen a statisztikai hibahatáron belül van. Tekintve, hogy ez országos átlag, így az InfoRádió hallgatottsága Budapesten és Pest megyében ennél magasabb. A 9 vidéki rádióval történt szerződéskötés réven a Rádió 1 hálózata dinamikusan növelte hallgatóinak bázisát. 2001-ben a vizsgált korcsoportban napi átlag 109 ezer hallgatót ért el, míg 2002-ben 232 ezer hallgatóval a korosztályon belül 3 százalékos növekedést produkált.
2002 második felében a Kossuth Rádió veszített a tavaly előtti napi átlag 2,3 milliós táborából, hallgatottsága 3 százalékkal csökkent a 15 év felettiek körében. A tavalyi év egészét nézve a Magyar Rádió (MR) részesedése éppen csak meghaladta a teljes piac egynegyedét.
Szűkülő piac, változatlan éllovas
Továbbra is a Danubius Rádió a piacvezető, noha a 2002-es évben némileg veszített hallgatói táborából. A tavalyi évben a legdinamikusabban az Inforádió hallgatótábora növekedett.