A német kormány tervei szerint 2020-ban már egymillió elektromos autó rója majd a német utakat. Ez azonban a kocsik magas ára és viszonylag rövid hatótávolsága miatt egyelőre nehezen megvalósítható célnak tűnik.
Ahogy arra Martin Winterkorn, a Volkswagen elnöke néhány hete az Automobilwoche lapnak adott interjúban rámutatott, az olyan tisztán elektromos hajtású autók, mint például az e-Up és az e-Golf vagy háztartások második autójaként, vagy vállalati flottaautóként szolgálnak majd.
A Volkswagen a két elektromos VW modellt a szeptember második-harmadik hetében nyitva tartó frankfurti IAA autószalonon mutatja be.
Az e-Up alapára a Volkswagen egy korábbi közleménye szerint 27 ezer euró lesz, szemben a benzinmotoros verzió kevesebb mint 10 ezer eurós alapárával. A négyüléses e-Up legközelebbi konkurense a Daimler kétüléses e-Smart modellje, melynek alapára 24 ezer euró.
Az e-Golf a WiWo értesülése szerint alapáron 35 ezer euróba fog kerülni, míg benzinmotorral a Golf alapáron 17 ezer euróba kerül.
A BMW elektromos "i3" modelljét mutatja be a szalonon, amely alapáron 35 ezer euróba kerül, ugyanannyiba, mit a WiWo értesülése szerint az e-Golf.
Az autószalonon lehet majd közelebbről megismerkedni a Volkswagen üzemanyag fogyasztásáról "egyliteres autóként" ismert dízel- és villanymotorral hajtott hibrid VW XL1 modelljével is, melynek ára 111 ezer euró lesz - idézi a dpa hírügynökség a német WirtschaftsWoche (WiWo) gazdasági magazin szombati online kiadásában közzétett értesülést.
Összehasonlításképpen: egy Porsche 911-es sportkocsi ára 90 ezer eurónál kezdődik.
A VW szóvivője "merő spekulációnak" minősítette a WiWo értesülését a kocsi áráról és közölte, hogy az XL1 árát a frankfurti autószalonon fogja hivatalosan közzétenni a Volkswagen.
Az XL1-ből a Volkswagen osnabrücki üzeme eddig 50 példányt gyártott le, amelyek próbaüzemet folytatnak a német utakon. A modellből további 200 példányt terveznek legyártani, amelyek 2014 elején kerülnek piacra. A VW a magas ár ellenére az alacsony példányszám miatt nagy érdeklődésre számít a gyűjtők részéről. A konszern a gyártás további kibővítését nem tervezi.
Az XL1 modellt sokkal inkább technológiai "világítótoronynak" kell tekinteni, mint üzleti modellnek - nyilatkozta a WirtschaftsWoche lapnak a Volkswagen igazgatótanácsának tagja, a VW márka fejlesztési igazgatója.
A Volkswagen számára a XL1 "presztízsprojekt" és mint ilyennek, jelentősége csak mint technológiai fejlesztési platformnak van. A kocsi fejlesztésében nem játszott szerepet a tömegmodellek, mint például a Golf fejlesztésére jellemző költségcsökkentési kényszer. A fejlesztés célja kizárólag a későbbiekben a tömeggyártásban is adaptálható technológiai innováció volt - hasonlóképpen a luxusjárműveket gyártó leányvállalatnál, a Bugattinál végzett fejlesztésekhez. A konszern az ilyen költséges fejlesztésekkel a később a tömeggyártásban is alkalmazható technológiai ismeretekre tesz szert.
Üzleti szempontból az XL1 modellnek nincs számottevő hatása a 2012-ben 9,3 millió autót legyártó konszern eredményére. Igazán jelentősége a "vivőmodell" Golf és az Up kisautó elektromos modelljei piaci fogadtatásának lesz.
MTI