3p

Az elektromos mobilitás lesz az egyik fő témája a frankfurti IAA autószalonnak, az elektromos járművek azonban egyelőre még drágák, sőt, egyes esetekben szinte megfizethetetlenek. A VW XL1 modell ára állítólag 111 ezer euró lesz - írja a német dpa hírügynökség a WirtschaftsWoche értesülésére hivatkozva.

A német kormány tervei szerint 2020-ban már egymillió elektromos autó rója majd a német utakat. Ez azonban a kocsik magas ára és viszonylag rövid hatótávolsága miatt egyelőre nehezen megvalósítható célnak tűnik.

Ahogy arra Martin Winterkorn, a Volkswagen elnöke néhány hete az Automobilwoche lapnak adott interjúban rámutatott, az olyan tisztán elektromos hajtású autók, mint például az e-Up és az e-Golf vagy háztartások második autójaként, vagy vállalati flottaautóként szolgálnak majd.

A Volkswagen a két elektromos VW modellt a szeptember második-harmadik hetében nyitva tartó frankfurti IAA autószalonon mutatja be.

Az e-Up alapára a Volkswagen egy korábbi közleménye szerint 27 ezer euró lesz, szemben a benzinmotoros verzió kevesebb mint 10 ezer eurós alapárával. A négyüléses e-Up legközelebbi konkurense a Daimler kétüléses e-Smart modellje, melynek alapára 24 ezer euró.

Az e-Golf a WiWo értesülése szerint alapáron 35 ezer euróba fog kerülni, míg benzinmotorral a Golf alapáron 17 ezer euróba kerül.

A BMW elektromos "i3" modelljét mutatja be a szalonon, amely alapáron 35 ezer euróba kerül, ugyanannyiba, mit a WiWo értesülése szerint az e-Golf.

Az autószalonon lehet majd közelebbről megismerkedni a Volkswagen üzemanyag fogyasztásáról "egyliteres autóként" ismert dízel- és villanymotorral hajtott hibrid VW XL1 modelljével is, melynek ára  111 ezer euró lesz - idézi a dpa hírügynökség a német WirtschaftsWoche (WiWo) gazdasági magazin szombati online kiadásában közzétett értesülést.

Összehasonlításképpen: egy Porsche 911-es sportkocsi ára 90 ezer eurónál kezdődik.

A VW szóvivője "merő spekulációnak" minősítette a WiWo értesülését a kocsi áráról és közölte, hogy az XL1 árát a frankfurti autószalonon fogja hivatalosan közzétenni a Volkswagen.

Az XL1-ből a Volkswagen osnabrücki üzeme eddig 50 példányt gyártott le, amelyek próbaüzemet folytatnak a német utakon. A modellből további 200 példányt terveznek legyártani, amelyek 2014 elején kerülnek piacra. A VW a magas ár ellenére az alacsony példányszám miatt nagy érdeklődésre számít a gyűjtők részéről. A konszern a gyártás további kibővítését nem tervezi.

Az XL1 modellt sokkal inkább technológiai "világítótoronynak" kell tekinteni, mint üzleti modellnek - nyilatkozta a WirtschaftsWoche lapnak a Volkswagen igazgatótanácsának tagja, a VW márka fejlesztési igazgatója.

A Volkswagen számára a XL1 "presztízsprojekt" és mint ilyennek, jelentősége csak mint technológiai fejlesztési platformnak van. A kocsi fejlesztésében nem játszott szerepet a tömegmodellek, mint például a Golf fejlesztésére jellemző költségcsökkentési kényszer. A fejlesztés célja kizárólag a későbbiekben a tömeggyártásban is adaptálható technológiai innováció volt - hasonlóképpen a luxusjárműveket gyártó leányvállalatnál, a Bugattinál végzett fejlesztésekhez. A konszern az ilyen költséges fejlesztésekkel a később a tömeggyártásban is alkalmazható technológiai ismeretekre tesz szert.

Üzleti szempontból az XL1 modellnek nincs számottevő hatása a 2012-ben 9,3 millió autót legyártó konszern eredményére. Igazán jelentősége a "vivőmodell" Golf és az Up kisautó elektromos modelljei piaci fogadtatásának lesz.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!