A kormány legutóbbi megszorító intézkedéseinek hatására 900 millió forintot zároltak a marketingszervezetnél. A zárolás az év második felében fog gondot okozni, [ajanlo=65][igazitas=left/] amikor megkezdik a 2005. év előkészítését. A turizmus szezonalitása miatt ugyanis a kiadások nagyobb része a szezon előtt, az év első hónapjaiban esedékes.
Az idei évre tervezett 4,8 milliárd forintos marketingkeret 65-70 százalékát már elköltötték. A 900 millió forint zárolása szeptember 30-ig tart, az MT Rt. a remények szerint ezután hozzájuthat a pénzhez.
Az MT Rt. igazgatósága döntött egy takarékossági csomag bevezetéséről is. Ennek keretében kevesebb pénzt kapnak a Tourinform-irodák, néhány sajtótermék csak az interneten jelenik majd meg, néhány külképviselettől pedig pénzeket vonnak el.
A beutazás szempontjából jelentős piacokon lévő irodáktól - Ausztria, Németország, Hollandia, USA - azonban csak csekély elvonás történt, írja a Világgazdaság.
(Menedzsment Fórum)
Takarékossági csomagot vezet be a Magyar Turizmus Rt.
Nehéz helyzetbe került a Magyar Turizmus Rt., mivel a következő év előkészítésére 900 millió forint zárolása miatt kevés pénz maradt. A szűkös anyagi helyzet miatt megszorításokra is sor kerül, számol be a Világgazdaság.