Az AUA közel 43 százalékát birtokló osztrák állami holding, az ÖIAG vagyonkezelő a múlt héten jelentette be, hogy mind az Air France-KLM, mind a nagyságra második orosz légitársaság, a szibériai S7 kiesett a versenyből, és az AUA képviselői már csak a német céggel folytatnak tárgyalásokat az osztrák légitársaság eladásáról.
Az Air France-KLM kijelölt elnöke pénteken közölte: jogi lépést fontolgatnak. Pierre-Henri Gourgeon állítása szerint az ÖIAG utólag megváltoztatta a játékszabályokat, és "olyan feltételeket támasztott a francia légitársasággal szemben, amelyek miatt nyilvánvalóan rosszabb helyzetbe került, mint a Lufthansa".
Ha pedig a feltételek megváltoztak, akkor a francia cég újabb konzultációkat szeretne a megvételről, mondta az elnök. Gourgeon fő kifogása, hogy az osztrák állam kész 500 millió eurót átvállalni az AUA adósságából, jócskán megkönnyítve a most preferált esetleges vásárló, a német Lufthansa dolgát.
Az adósság átvállalását, illetve a kilátásba helyezett állami támogatást kifogásolja a Ryanair és a Robin Hood is. A cégek jelezték: minden jogi eszközzel meg fogják akadályozni, hogy az AUA élvezze ezeket az előnyöket, mert szerintük torzítják a versenyt, ellentétesek az Európai Unió szabályaival.
Az osztrák kormány augusztusban határozta el a súlyos veszteséggel és adóssággal küszködő AUA privatizálását. A szövetségi állam az ÖIAG vagyonkezelő révén birtokolja a légitársaság 42,75 százalékát. Osztrák bankok és biztosítók kezében mintegy hét százaléknyi AUA-rész van, a légitársaság maga három százaléknyi sajátrészvényt birtokol, a többit a tőzsdén jegyzik.