Az üzlethálózatok a fogyasztóvédelem szerint nem korrekt módon járnak el a kártyákkal kapcsolatban.
A 4,8 milliárd font törzsvásárlói kártyák sokak szerint torzítja és visszafogja a kiskereskedelmi piac szereplőinek versenyét. Elsősorban a kártya használata után felszámított kamatráta aggasztja a fogyasztóvédelmet, mivel a felszámított kamat 30 százalék is lehet, ami magasabb, mint ami a hitelkártyákra jellemző.
A probléma igen sok brit fogyasztót érint, mivel törzsvásárlói kártyából több mint 20 millió van forgalomban.
A BBC Online szerint az áruházak által kiadott törzsvásárlói áruhitelt is lehet felvenni az adott cég üzleteiben, és a fogyasztók túl gyakran folyamodnak hitelhez, illetve nem fordítanak figyelmet a körülményekre. A kamatmentes időszak 35-55 napig tart, majd utána magas kamatot kell fizetni a kereskedők által nyújtott hitel után.
Támadják a törzsvásárlói kártyákat
Nagy-Britanniában számos esetben fordultak a fogyasztók a hatósághoz a kereskedők által nyújtott törzsvásárlói kártyákkal kapcsolatban.