2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Egyesült Államokban idén stagnáló autópiac egyértelmű győztese a Toyota volt, amely nagyon megközelítette eladásokban a General Motorst is, és ha a tendencia folytatódik, átveheti a világ legnagyobb autógyártója címet a detroiti óriástól.

Miközben legnagyobb riválisai, a GM, a Ford és a Chrysler különböző megújulási stratégiákon dolgoztak, a Toyota az elmúlt egy évben 25 százalékkal tudta növelni eladásait az Egyesült Államokban, ami kimagasló eredménynek számít. Jellemző adat, hogy a Toyota eredménye nélkül az amerikai autópiacon az eladások 1,7 százalékos visszaesést produkált volna a tavalyi évhez képest. Ezt az óriási előrelépést a szakértők mindenekelőtt a japán vállalat innovatív marketingkampányainak és promóciós stratégiájának tulajdonítják, amelyekért az Advertising Age marketinges újságtól megkapta az év reklámozója címet is a Toyota.

Ez azért különösen fontos, mert a Toyotát sokáig konzervatív vállalatnak tartották, amelynek hirdetései szokványosak, és nem elég hatékonyak. Idén azonban szakított ezzel a hagyománnyal a vállalat, és kreatívabb, innovatívabb reklámjaival elnyerte a szakma és a vásárlók elismerését is - írja indoklásában az Adage. Legnépszerűbb tévés hirdetésében például egy meztelen Toyota-tulajdonos szerepelt, ami korábban elképzelhetetlen volt a japán gyártó reklámjaiban. A marketingen belül különösen erősnek bizonyult a Toyota szponzorációs tevékenysége, a népszerű amerikai sportok közül az NBA-ben és a Nascarban is aktívan jelen van a vállalat.

Csábító hirdetések

A Toyota két legsikeresebb márkája a Scion és a Lexus volt, amelyek eladásaival idén először megelőzte a Fordot a japán gyártó. E mögött az új marketingcsapat munkáját vélik felfedezni a szakértők, amely a 2004-ben bevezetett Scionnál kipróbált technikákat alkalmazta az egész Toyota brandre. Ennek lényege az aktív és kreatív médiajelenlét mellett, amelyre 2006 első felében közel félmilliárd dollárt költött a Toyota, a direkt marketing magasabb szintű alkalmazása, annak a filozófiának jegyében, hogy egy félperces tévéreklámmal kevésbé lehet az embereket meggyőzni, mint a termékek személyes bemutatásával.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!