Az internetes hirdetések erősödése más csatornákhoz mérten is szembetűnő.
A tavalyi év első félévéhez képest 9,1 százalékkal nőtt az Egyesült Államokban a tömegkommunikációs eszközökön hirdetők száma. Az online reklámok területén mintegy 25,9 százalékos emelkedés következett be, ami jóval meghaladta a legmerészebb becsléseket is. Növekedés jellemezte a kábel TV (18,2 százalék), a napilapok (10,8 százalék) és a helyi újságok (10,2 százalék) piacát is. Az első hat hónapos időszakban becslések szerint 67,5 milliárd dollárt költött az USA reklámokra.
Szakértők véleménye szerint a magas adatok elsősorban a közelgő választással, valamint az olimpiai eseményekkel magyarázhatók. Január és június között 398 millió dollárt költöttek a politikusok népszerűsítésére, de előrejelzések szerint az összeg az év végére elérheti a másfél milliárd dollárt.
A felmérést végző TNS MI/CMR 20 média csatornán, közel két millió márka hirdetéseit figyeli. Véleményük szerint özönlenek a piacra a politikusokat népszerűsítő hirdetések, eddig a televízióban 482 ezer politikai célú reklám jelent meg, de számuk az elkövetkezendő időben még tovább emelkedik.
(Menedzsment Fórum)
Tarol az online hirdetés az Egyesült Államokban
Az első félévben nőtt a hirdetések száma a tavalyi év hasonló időszakához képest, a TNS Media Intellingence/CMR jelentése szerint.