Szollár Domokos, a BA szóvivője elmondta, hogy a nem schengeni forgalmat bonyolító 2B terminál működik, ezért az utasokat a 2A-ról átirányítják a 2B terminálra - így a társaság szerint van esély arra, hogy a schengeni járatok is elinduljanak. A szóvivő arra kéri az utasokat, hogy az adott légitársaságnál érdeklődjenek az aktuális helyzetről.
Az egyik taxitársaság képviselője szerint készülnek arra, hogy megnövekedhet a forgalmuk, ha elhúzódik a sztrájk, de egyelőre ez nem mutatkozik meg a rendelésekben.
Több utas szerint nem megfelelő a repülőtéri tájékoztatás, mivel azon kívül, hogy sztrájk van, nem tudnak semmit járatukról és a lehetséges alternatívákról. A Lufthansa, az AirFrance-KLM, a Malév és a többi társaság irodáinál reggel hosszú sorok kígyóztak, az emberek csatlakozási, átszállási lehetőségekről érdeklődtek.
A Lufthansa egyik illetékese úgy tájékoztatta a társaság utasait, hogy két autóbusszal Bécsbe szállítják őket, ahonnan csatlakozással utazhatnak tovább. Az Air France párizsi és a British Airways londoni járata nem közlekedik.
A Malév és a Wizz próbálkozik
A Malév azt közölte, hogy sok járatát törölni kényszerül, két délutáni gépet, a moszkvai 106-os és a London Gatwick repülőtérre közlekedő 614-es járatot viszont elindítja a 2B terminálról. Ott ugyanis egy kapunál a biztonsági szolgálat a járatok indulásáig képes biztosítani az átjutást. A légitársaság további járatok indítását is tervezi a nap folyamán a repülőtéri helyzet függvényében. Ezekről a későbbiekben ad tájékoztatást.
A Malév szerint a BA Zrt. vezetése délelőtt olyan hivatalos, kötelező érvényű információt adott ki, hogy a budapesti indulásokat a továbbiakban határozatlan ideig nem képes garantálni, közölte lapunkkal a légitársaság. Az érintett utasok jegyét a Malév térítésmentesen átírja egy későbbi saját vagy oneworld légitársaság által üzemeltetett járatra. A reggeli órákban a légitársaság még menetrend szerint tudott üzemelni, így 13 budapesti induló és hat érkező járata pontosan üzemelt.
Ezzel egyidejűleg a Wizz Air azt közölte, hogy a reggel hat órai Budapest-London/Luton és Budapest-Milanó/Bergamo járatok menetrend szerint, fennakadás nélkül elindultak. A Budapest-Eindhoven járatot viszont (ez menetrend szerint 10.05-kor indult volna) kénytelen volt törölni a társaság. Az utasok átfoglalhattak a következő járatra vagy felhasználhatják a kifizetett összeget egy későbbi útra, illetve a cég kérésre visszatéríti a jegy árát. A Wizz a mai napon hét induló és hét érkező járatot üzemeltet Ferihegyen, ezekről folyamatos tájékoztatást ad, tudatta az mfor.hu-val a légitársaság.
Reggel és a délelőtti órákban az utasbiztonsági terület munkavállalói sztrájkoltak, az üzemanyagkiszolgálók viszont felvették a munkát, így a légitársaságoknak nem kell másik reptéren tankolniuk.
BA: irracionális követelések
A határozatlan idejű, általános sztrájkot a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ), valamint a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) hirdette meg, miután kedden sem hoztak eredményt a munkáltatóval folytatott tárgyalások. Az érdekképviseletek egyebek között a BA átalakításának felfüggesztését, a kiszervezések azonnali leállítását, a létszám megtartását, pénzbeli juttatást a dolgozóknak és új kollektív szerződés kötését követelik.
Szollár Domokos, a BA szóvivője irracionálisnak nevezte a követeléseket, és hangsúlyozta, hogy éppen a modernizációt szolgáló átalakításoknak köszönhetően nem kell most tömeges elbocsátásról dönteni a cégnél.
Jelezte, hogy a BA a kollektív szerződésről tárgyal a szakszervezetekkel, ugyanakkor hangsúlyozta: a cég átalakításáról egyelőre nem konzultálnak velük.
A LESZ úgy véli: a munkabeszüntetésnek rá kellene ébresztenie a BA Zrt.-t, hogy a hónapokon át követett "három M" – megfélemlítés, mellébeszélés, megalázás – stratégiája vezetett a jelenlegi helyzethez.
A két szakszervezet továbbra is egyeztetni szeretne, azonban ehhez legelőször is őszinte, kompetens tárgyalópartnerre volna szükség, amelyik nem sértegetni, hanem megérteni próbálja a dolgozókat, áll a LESZ közleményében.
Menedzsment Fórum