1p

Decemberben tavalyhoz képest 11 százalékkal nőtt az autóeladások száma az amerikai piacon - jelentették szerdán az amerikai lapok.

A növekedés egyfelől jó hír a gyártók számára, másfelől az adatok bontása azt a szomorú fordulatot jelzi a piacot száz éve uraló amerikai autógyártó trió számára, hogy tartósan egy hétszereplős játszmára kell berendezkedniük.

2010-ben a Hyundai részesedése kevés híján elérte az 5 százalékot. Ezzel a dél-koreai gyártó hamarosan beléphet a legnagyobbak klubjába, ahová eddig a General Motors, a Ford, a Chrysler, a Toyota, a Honda és a Nissan tartozott.

A Hyundainak tavaly 24 százalékkal sikerült növelnie a személyautók eladását. A dél-koreai óriást a piaci növekedésben a Ford (20 százalék), a Nissan (18), a Chrysler (17), a General Motors (7) és a Honda (7) követte. Csökkenést egyedül a Toyotának (-0,4) kellett elkönyvelnie.

A Toyota, amely 2009-ben még arra is esélyesnek tűnt, hogy átvegye a vezető helyet a General Motorstól, a műszaki gondok miatti visszaesés következtében a Ford mögé, a harmadik helyre csúszott vissza.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!