2p

A Mitsubishi Motors (MMC) pénteken bejelentett tőkeemelése nyomán lényegesen lecsökkent a DaimlerChrysler vállalati részesedése. Elemzők most azt tanácsolják a német-amerikai konszernnek, hogy teljesen szálljon ki a japán autógyárból.

A Mitsubishi Motors (MMC) pénteken bejelentett tőkeemelése nyomán lényegesen lecsökkent a DaimlerChrysler vállalati részesedése. Elemzők most azt tanácsolják a német-amerikai konszernnek, hogy teljesen szálljon ki a japán autógyárból.

Mint ismert, a cég még a múlt hét végén tette közzé, hogy 450 milliárd jenes (3,3 milliárd eurós) tőkeinjekcióban részesül. Ez egyben azt jelenti, hogy a vállalatot jelenleg 37 százalékban birtokló DaimlerChrysler részesedése 23 százalékra esik vissza.

Szakértők most egybehangzóan azt tanácsolják a német konszernnek, hogy - a szanálástól való elállás után - váljon meg a japán cégben még meglevő tulajdonrészétől és keressen egy megbízhatóbb partnert.
"Az adósságok nagysága miatt nehezen tartom elképzelhetőnek, hogy a kitűzött időn belül sikeresen végre lehet hajtani az MMC szanálását" - mondta el a német Manager Magazinnak Stephan Droxner, a Landesbank Baden-Württemberger (LBBW) elemzője. Szerinte azáltal, hogy a DaimlerChrysler részesedése 14 százalékkal visszaesik, lényegesen csökkenni fog a cégre gyakorolt befolyása.
"Ilyen körülmények között nincs értelme a tulajdoni rész megtartásának, és ezért közép- és hosszútávon megfontolnám annak eladását" - tette hozzá.

Hasonló véleménynek adott hangot Jürgen Pieper, a Metzler Bankhaus szakértője, aki szerint a németeknek "végre tiszta vizet kellene önteni a pohárba".
A kiszállás mellett szól az az érv is, hogy az utóbbi időben az alkatrészek meghibásodása miatt százezres nagyságrendű visszahívásokra kényszerült a DaimlerChrysler által 65 százalékban birtokolt Mitsubushi Fuso is. Pieper szerint a japán cég a minőséget tekintve korántsem olyan megbízható partner, mint az a kapcsolat kezdetén tűnt.

A stuttgarti konszern ennek ellenére hivatalosan azt közölte, hogy a cég továbbra is meg kívánja tartani a japán autógyárban lévő tulajdonrészét.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!