A Mitsubishi Motors (MMC) pénteken bejelentett tőkeemelése nyomán lényegesen lecsökkent a DaimlerChrysler vállalati részesedése. Elemzők most azt tanácsolják a német-amerikai konszernnek, hogy teljesen szálljon ki a japán autógyárból.
Mint ismert, a cég még a múlt hét végén tette közzé, hogy 450 milliárd jenes (3,3 milliárd eurós) tőkeinjekcióban részesül. Ez egyben azt jelenti, hogy a vállalatot jelenleg 37 százalékban birtokló DaimlerChrysler részesedése 23 százalékra esik vissza.
Szakértők most egybehangzóan azt tanácsolják a német konszernnek, hogy - a szanálástól való elállás után - váljon meg a japán cégben még meglevő tulajdonrészétől és keressen egy megbízhatóbb partnert.
"Az adósságok nagysága miatt nehezen tartom elképzelhetőnek, hogy a kitűzött időn belül sikeresen végre lehet hajtani az MMC szanálását" - mondta el a német Manager Magazinnak Stephan Droxner, a Landesbank Baden-Württemberger (LBBW) elemzője. Szerinte azáltal, hogy a DaimlerChrysler részesedése 14 százalékkal visszaesik, lényegesen csökkenni fog a cégre gyakorolt befolyása.
"Ilyen körülmények között nincs értelme a tulajdoni rész megtartásának, és ezért közép- és hosszútávon megfontolnám annak eladását" - tette hozzá.
Hasonló véleménynek adott hangot Jürgen Pieper, a Metzler Bankhaus szakértője, aki szerint a németeknek "végre tiszta vizet kellene önteni a pohárba".
A kiszállás mellett szól az az érv is, hogy az utóbbi időben az alkatrészek meghibásodása miatt százezres nagyságrendű visszahívásokra kényszerült a DaimlerChrysler által 65 százalékban birtokolt Mitsubushi Fuso is. Pieper szerint a japán cég a minőséget tekintve korántsem olyan megbízható partner, mint az a kapcsolat kezdetén tűnt.
A stuttgarti konszern ennek ellenére hivatalosan azt közölte, hogy a cég továbbra is meg kívánja tartani a japán autógyárban lévő tulajdonrészét.
(Menedzsment Fórum)
Távolodik egymástól a DaimlerChrysler és a Mitsubishi
A Mitsubishi Motors (MMC) pénteken bejelentett tőkeemelése nyomán lényegesen lecsökkent a DaimlerChrysler vállalati részesedése. Elemzők most azt tanácsolják a német-amerikai konszernnek, hogy teljesen szálljon ki a japán autógyárból.