A hagyományosan kiugró karácsonyi szezon, a korábbi évek növekedésétől elmaradó eredményeket produkált. Igaz így is 223 ezer új SIM-kártyát értékesítettek a hazai mobilszolgáltatók 2003 decemberében - áll a Nemzeti Hírközlési Hatóság gyorsjelentésében.
Az egy hónap alatt elért 223 ezres növekedés nominális viszonylag magasnak számít, ám a korábbi évek adataihoz képest nem jelent számottevő növekedést. 2001 decemberében ugyanis még közel félmillió új előfizetőt akviráltak a cégek, 2002-ben pedig 357 ezer kártyát aktiváltak. A telítődést mutatja, hogy míg 2002-ben egyébként egész évben kétmillióval növekedett az eladott SIM-kártyák száma, addig tavaly csak1 millióval.
A piaci részesedéseket tekintve nem volt számottevő változás: az ügyfelek 47,41 százaléka a Westelhez, 35,83 százaléka a Pannonhoz, 16,76 százaléka pedig a Vodafone-hoz tartozik.
A karácsonyi szezonban a Westel némileg javította helyzetét. Míg az új előfizetők többsége egész évben a Vodafone-t választotta, november-decemberben a legnagyobb szolgáltatót a 11. hónapban 60 000 új előfizető választotta miközben a Pannon tízezer, a Vodafone kb. 35 000 kártyát adott el-, decemberben pedig a Westel 70, a Pannon 60, a Vodafone pedig 55 ezerúj előfizetőt szerzett.
Telítődött a hazai mobilpiac
A hagyományosan kiugró karácsonyi szezon, a korábbi évek növekedésétől elmaradó eredményeket produkált. Igaz így is 223 ezer új SIM-kártyát értékesítettek a hazai mobilszolgáltatók 2003 decemberében áll a Nemzeti Hírközlési Hatóság gyorsjelentésében.