Az amerikai üdítőitalgyártó konszern 1,25 literes kiszerelésben fogja piacra dobni egyes üdítőitalatait egy németországi diszkont-áruházláncban. Marketingszakértők kétkedéssel fogadták az elhatározást.
Az üdítőitalgyártó cég a Magyarországon is jelenlévő Plus diszkont lánccal egyezett meg abban, hogy a jövőben a vállalatnál eddig még ismeretlen, 1,25 literes kiszerelésekben hozza forgalomba Coca-Cola, Fanta és Sprite nevű termékeit.
A Coca-Cola azért kényszerült erre a lépésre, mivel az utóbbi időben egyre inkább kiszorult a szupermarketláncokból. Azok - a visszaválthatóság kötelezővé tétele óta - csupán olyan üvegeket árusítanak, illetve vesznek vissza a vásárlóktól, amelyek esetében egyértelműen meg lehet állapítani, hogy saját üzleteikből származnak.
Ennek ellenére egyes szakértők kritikával fogadták az üdítőitalgyártó bejelentését: szerintük a cég korábbi marketing-elveivel fordul szembe, s ez a márkanévre is káros hatással lehet, számol be a Financial Times Deutschland.
A diszkont-láncokban való térvesztés miatt a Coca-Cola idén érzékeny veszteségeket volt kénytelen elkönyvelni: a második negyedévben 15 százalékkal esett vissza a németországi forgalom.
(Menedzsment Fórum)
Teljesen új kiszereléssel próbálkozik a Coca-Cola
Az amerikai üdítőitalgyártó konszern 1,25 literes kiszerelésben fogja piacra dobni egyes üdítőitalatait egy németországi diszkont-áruházláncban. Marketingszakértők kétkedéssel fogadták az elhatározást.