A teljesítményértékelésnek van egy merev struktúrája, amit követni kell. Ez a struktúra azért van, hogy megkönnyítse a dokumentációs folyamatot, mely lehetővé teszi a mérhetőséget. Pl. ha egy szervezet összeköti a teljesítményértékelést a fizetésemeléssel, ez önmagában potenciális nehézséget rejt magában. Sok esetben ez inkább ahhoz fog vezetni, hogy az értékelő a negatívumokat keresse, ne a munkatársak pozitív magatartását, ami pedig azt a tendenciát fogja erősíteni, hogy a vezető a problémákat kutassa. Ez az értékelőben bizonytalanságot fog eredményezni azzal kapcsolatban, mit és hogyan mérjen, és hogyan foglalkozzon az alkalmazottakkal az értékelési eljárás során.
Teljesítmények értékelése: módszerek és buktatók
A szervezetek régóta kitartóan kísérleteznek azzal, hogy mérhetővé és értékelhetővé tegyék az alkalmazottak teljesítményét. A vezető számára ugyanis a teljesítményértékelés eszköz a szervezet hatékonyságának növeléséhez, a munkatársak jobb megértéséhez, a kommunikáció javításához, az ösztönzéshez. A teljesítmények mérése, és még inkább azok mérése komoly kihívást jelent a vezetők többségének.