Az Egyesült Államokban tízből, majdnem minden negyedik vásárló használja ki a kombinált vásárlás előnyeit, szemben az egy évvel korábbi 26 százalékkal. Ennek során az emberek már a tájékozódás során használják a katalógusokat és az internetet is,s ezzel vetik össze a boltokban látott árucikkeket.
A növekvő multi-csatornás vásárlói szám az online kereskedelemre is pozitív hatást gyakorol, 2003-ban 14 százalékkal nőtt az online boltok forgalma, amely világszerte elérte a 93 milliárd dollárt. Ez azt bizonyítja, hogy az internetet már nem csak tájékozódásra használják ugyanis az emberek. A "multi-channel" használat mindeközben a hagyományos kereskedelmi egységek forgalmára is jótékony hatást gyakorol. Az interneten informálódó, majd az offline boltokban vásárlók 137 milliárd dollárt költöttek.
(Mendzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Ötvenmilliárdos forgalom az e-kereskedelemben
Vásárlókra koncentráló e-kereskedelem
Terjed a kombinált vásárlás
A világ fejlett részein mind népszerűbb az úgynevezett multi-csatornás vásárlás, amely során a hagyományos üzletek, az internet és a csomagküldő áruházak kínálatát és árait felhasználva szerzik be a szükséges cikkeket az emberek.