Változtatásra szorul az a korábbi gyakorlat, hogy csupán egy csatornán keresztül szólítják meg a célközönséget. A 13 ezer amerikai fogyasztó megkérdezéséből azt szűrték le a kutatók, hogy a hirdetőknek el kell kezdeniük olyan hatékonyabb és összetettebb marketing programokban gondolkodniuk, amelyek egyszerre két vagy akár három csatornán érik el a fogyasztókat. Az egyik legfontosabb marketing csatorna az internet, mivel a számítások szerint az év végére 174 millióra gyarapszik az amerikai felhasználók tábora.
A tanulmány szerint a fogyasztók 63,5 százaléka nézi alkalmanként vagy rendszeresen a televíziót, miközben internetezik. 59,7 százalékuk hallgatja alkalmanként vagy rendszeresen a rádiót, miközben a világhálón is barangol. A megkérdezettek 40,3 százaléka olvassa néz weboldalakat és levelezik párhuzamosan.
A kereskedelmi elektronikus levelek szempontjából a szimultán tevékenység úgy néz ki, hogy a felhasználók 73,9 százaléka nézi alkalmanként vagy rendszeresen a televíziót, miközben online postafiókja is nyitva van. 57,5 százalék hallgat rádiót e-mailjei olvasása közben. Emellett 35 százalék internetezik alkalmanként vagy rendszeresen párhuzamosan, miközben a postáját olvassa.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Sikerre vezet a televíziós és internetes kampány együttese
A magazinok nyomán vásárolnak az amerikai fiatalok
Cross-chanel médiák: tv és internet
Terjed a párhuzamos médiafogyasztás
A BIGresearch Simultaneous Media Usage legújabb kutatása szerint egyre kevésbé működhetnek a hagyományos utakon eljuttatott hirdetői üzenetek, mivel a fogyasztók növekvő hányadára jellemző, hogy több médiatípust szimultán figyelemmel kísérnek.