Az InsightExpress új tanulmánya 2004 áprilisának két napján készült. Ötszáz felhasználó internetes viselkedését vizsgálva kiderült, a vizsgált időszakban 85 százalékuk látogatott olyan oldalt, vagy adott ki magáról olyan információt, melynek révén privát adatai idegen kezekbe kerülhettek. A válaszadók 15 százalékának felhasználták már identitását internetes csalók.
A kutatásba bevont netezők 37 százaléka szerint a legnagyobb veszélyt az online vásárlás jelenti, 34 százalékuk szerint kockázatos telefonon rendelni valamilyen terméket. Veszélyesnek tartják még az idegenek online levélboxba való bejutását, az online bankszámla kivonathoz való hozzáférést.
Az amerikai netezők 42 százalékának okozott már tavaly problémát adataik megvédése, 59 százalékuk pedig tett lépéseket az irányban, hogy az online tranzakciók során ne férhessenek hozzá bankszámlaszámához, címéhez, telefonszámához. A megkérdezettek 42 százalékának van olyan ismerőse, aki hitelkártya-csalás áldozata lett, és 18 százalék ismer olyat, akit online hitelkártya-csalók károsítottak meg.
Menedzsment Fórum
Terjed a személyiségi adatok lopása interneten
Az eMarketer tanulmánya szerint az amerikai internetezők 15 százalékának lopták már el a személyi adatait, és 33 százalékuknak van olyan ismerőse, aki áldozatul esett a világhálós csalóknak.