2p

A német-amerikai DaimlerChrysler autógyártó konszern Indiát tartja a következő évtizedek egyik legjelentősebb luxusautó-felvevőpiacának. A társaság tavaly kétezernél is több Mercedes-Benz márkájú személygépkocsit adott el az országban, ami az eladások gyors növekedésére utal.

Noha ez a szám elenyésző India több mint egymilliárdos lakosságához képest, a 2019 darabos eladási adat azt jelzi, hogy az ázsiai ország növekvő közép- és felsőosztálya az ugrásszerű gazdasági növekedéssel párhuzamosan elkezdett luxusautókra költeni. "India nagyon fontos piac lesz számunkra, ezért a teljes Mercedes porfóliót bevezetjük az országban" - idézi az International Herald Tribune Wilfried Aulbuert, a DaimlerChrysler India vezérigazgatóját.

A vezér hozzátette, hogy bár a legtöbb Mercedest a fővárosban, Új-Delhiben adták el, jelentős növekedésre lehet számítani egyéb nagy- és kisebb városokban is. "Az India által produkált hatalmas mértékű gazdasági növekedés, s a fiatal, sikeres it-szakemberek számának drasztikus emelkedése biztosítja majd a luxusmárka sikerét" - mondta el. A vállalat indiai forgalma átlagosan 16 százalékkal nőtt az elmúlt öt évben.

A DaimlerChrysler azonban nem egyedüli luxusautó-gyártóként ismerte fel az országban rejlő lehetőségeket: a BMW a dél-indiai Madras-ban létesít gyártóbázist, míg az Audi elsősorban kereskedésekkel törne be a piacra.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!