
Noha ez a szám elenyésző India több mint egymilliárdos lakosságához képest, a 2019 darabos eladási adat azt jelzi, hogy az ázsiai ország növekvő közép- és felsőosztálya az ugrásszerű gazdasági növekedéssel párhuzamosan elkezdett luxusautókra költeni. "India nagyon fontos piac lesz számunkra, ezért a teljes Mercedes porfóliót bevezetjük az országban" - idézi az International Herald Tribune Wilfried Aulbuert, a DaimlerChrysler India vezérigazgatóját.
A vezér hozzátette, hogy bár a legtöbb Mercedest a fővárosban, Új-Delhiben adták el, jelentős növekedésre lehet számítani egyéb nagy- és kisebb városokban is. "Az India által produkált hatalmas mértékű gazdasági növekedés, s a fiatal, sikeres it-szakemberek számának drasztikus emelkedése biztosítja majd a luxusmárka sikerét" - mondta el. A vállalat indiai forgalma átlagosan 16 százalékkal nőtt az elmúlt öt évben.
A DaimlerChrysler azonban nem egyedüli luxusautó-gyártóként ismerte fel az országban rejlő lehetőségeket: a BMW a dél-indiai Madras-ban létesít gyártóbázist, míg az Audi elsősorban kereskedésekkel törne be a piacra.