Az ágazat szereplői az utóbbi időben komoly figyelmet fordítanak a meglevő egységeik átalakítására, fejlesztésére és bővítésére. A legnagyobb átalakítást a Praktiker tervezi, amely idén már 1500 négyzetméterrel bővítette egyik egységét, és további kettőhöz kíván hozzáépíteni ugyanennyit. Ez a cég az egyetlen, amely számításai szerint lassan eléri maximális méretét: idén egy, jövőre 2-3 egység létrehozását tervezik, kialakítva az optimális 17-18 áruházzal működő hálózatot.
Az OBI idén 3, a továbbiakban 25 új egységet tervez. A Baumax hálózata idén 2 új barkácsáruházzal bővül, jövőre pedig további két-hárommal. A Brico Store hároméves időintervallumban gondolkodik, hálózatát ezalatt négy újabb egységgel bővítené.
A láncok a lakossági lakásköltések KSH által számolt 1500 milliárd forintjából 10 százalék erejéig részesednek, és a kereskedelem ezen szegmensében további erőteljes növekedési lehetőség mutatkozik, számol be a Napi Gazdaság.
Terjeszkednek a barkácsáruházláncok
Jelentős terjeszkedési tervekről számolnak be a magyarországi barkácsáruházláncok, derül ki a Napi Gazdaság cikkéből.