3.3. Bevezetés
Amennyiben a termékfejlesztés befejeződött, megtaláltuk az optimális megoldást/konstrukciót, s mindent megtettünk azért, hogy a kifejlesztett termék sikeres legyen a piacon, nincs más dolgunk, mint a piaci bevezetés.
Egy piaci igényeknek megfelelő termék is megbukhat a nem megfelelően választott termékbevezető stratégia alkalmazásával. A sikeres piaci bevezetés alapja, hogy a marketingesek ismerjék a bevezetendő terméket. Ehhez a legjobb módszer, ha már a termékfejlesztés korai szakaszában bekapcsolódnak a termékfejlesztő team munkájába (kettős hajtás). A termékinnováció kettős hajtású modelljét illetve a staféta és konkurens termékfejlesztést a következő pontban ismertetem.
FOLYTATJUK
Termékinnováció az iparban és a szolgáltatásban - hasonlóságok és eltérések
A termékinnováció szakirodalmában a szolgáltatással foglalkozó forrásmunka lényegesen kevesebb található, mint amennyi a fizikai termékek innovációjáról szól. Ennek oka lehet a termelés és szolgáltatás folyamatainak alapvető különbözősége, melyek más-más megközelítést igényelnek.