Elsősorban Kelet-Közép-, illetve Dél-Európában kíván új üzleteket nyitni Németország harmadik legnagyobb diszkont-élelmiszer-áruházlánca, a Plus. A saját adatai szerint már ma is Európa legnagyobb szupermarketláncai közé tartozó cég Magyarországon is növelné boltjainak számát.
A Tengelmann-konszernhez tartozó Plus kedden bejelentette, hogy a 2004/2005-ös üzleti évben közel 400 új üzletet kíván nyitni Európában, ebbe azonban a régi boltok helyettesítését is bele kell érteni, jelentette a DPA hírügynökség.
A vállalat a jövőben a külföldi piacokon kíván terjeszkedni. [ajanlo=73][igazitas=left/] Ennek jegyében a napokban nyitotta meg új üzletét Spanyolországban, Romániában pedig valószínűleg jövőre jönnek létre az első Plus-szupermarketek. A cég Németország mellett Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban, Ausztriában, Spanyolországban és Portugáliában van jelen.
A német piacon pillanatnyilag 2700 üzletet működtető Plus a tavalyi, tíz hónaposra rövidített üzleti évben összesen 7,1 milliárd euró forgalmat bonyolított le, ebből 4,92 milliárd eurót tett ki a németországi bevétel. Michael Hürter, a Plus Europa gazdasági vezetőségének első embere szerint a cég ezzel a diszkont-szupermarketláncok élcsoportjába tartozik Európában.
A Plus hazánkban Tatabányán nyitotta meg első üzletét 1992. augusztusában, 2003 végén pedig 147 üzletet működtetett Budapesten, illetve az ország 73 városában. A most bejelentett terjeszkedés minden bizonnyal Magyarországot is érinti majd: a vállalat hivatalos célkitűzése, hogy minden 10.000 lakos feletti településen jelen legyen üzleteivel, ami országszerte mintegy 200-250 Plus-boltot feltételez.
(Menedzsment Fórum)
Térségünkben terjeszkedik a Plus szupermarketlánc
Elsősorban Kelet-Közép-, illetve Dél-Európában kíván új üzleteket nyitni Németország harmadik legnagyobb diszkont-élelmiszer-áruházlánca, a Plus. A vállalat Magyarországon a jelenlegi másfélszázról kétszáz fölé növelné boltjainak számát.