És az sem elhanyagolható, hogy a rendszer bevezetése óta váltak a rakatméretek igazán pontossá. Az ennek is köszönhető 80-90 százalékos térfogat kihasználtság egyébként jónak mondható, és a cég számára a tervek szerint 4 százalékos fuvarköltség csökkenést eredményez majd.
Természetesen a járat optimalizáció és a térfogat kihasználás együtt eredményezi ezt a csökkenést. A tapasztalatok szerint egyébként a járat optimalizáció nagy előnye, hogy költségekben, és nem útvonalban optimalizál. Előfordult, hogy egy adott járat hosszabb útvonalat tett meg, és vizsgálták ennek az okát. A vizsgálat során aztán kiderült, hogy az útvonal valóban hosszabb volt, ám ennek ellenére a költségek alacsonyabbak voltak, mintha a járat a rövidebb útvonalat használta volna.
Tervezés három dimenzióban
Az árukat terhelő költségek egyre magasabbak. Ezen belül a szállítási költségek mindig is a legtöbb fejtörést okozó részt képezték a cégek gazdálkodásában. Ezt jól mutatják a szállítmányozásban mind elterjedtebb járatoptimalizációs szoftverek, amelyek valóban sok költséget takaríthatnak meg. Azonban nem elég csak a járatokat optimalizálni. A takarékosság szempontjából igen fontos az is, hogy mennyi fér el az adott áruból a szállító jármű rakfelületén.