A vállalatok ma már egyre nagyobb teret engednek az elektronikus média számára, hatékonyan használják az internet és a mobilkommunikáció nyújtotta lehetőségeket, ugyanakkor még mindig nagy arányban költenek nyomtatott médiumokra (elsősorban DM levelekre, diszkont kuponokra, képeslapokra, prospektusokra, jegyekre, stb.). Teszik ezt azért, mert a személyes jellegnek köszönhetően a mai napig hatékonyan működő eszközről van szó. A technika fejlődésével az egyszerű megszemélyesítésen jóval túlmutató lehetőségek állnak rendelkezésre.
Az első lépés, hogy megismerjük és megértsük az egyének eltérő igényeit és szükségleteit. A 1 to 1 marketing lényege ugyanis, hogy a megszólított személy kívánságait, érdeklődését és szempontjait szem előtt tartva közelítsünk. A vásárlók adatait és vásárlási szokásait adatbázisban rögzítve a megfelelő szoftver segítségével egyedi ajánlatok tömeges létrehozására használhatjuk fel. Személyessé tehetjük tehát nemcsak a megszólítást, de a tartalmat, sőt a formát (például a fényképeket) is.
A nyomtatás csúcsa
A szemináriumon Tomcsányi Péter, a Prime Rate ügyvezető igazgatója elmondta: "A digitális nyomdaipar egyik legnagyobb előnye az ofszet technológiával szemben, hogy képes kezelni a változó, illetve perszonalizált adatokat, rendkívül gyors, akár 24 órán belüli átfutási időt tesz lehetővé, és alacsony példányszám esetén is gazdaságos".
A tavaly októberben üzembe helyezett csúcstechnológiájú berendezésről Tomcsányi Péter a következőket nyilatkozta: "Legújabb, Xerox iGen3 berendezésünk forradalmian új nyomtatási technológiájának köszönhetően ügyfeleink igényeit még gyorsabban és még jobb minőségben tudjuk kielégíteni. A berendezés kihasználtsága ma már csaknem teljes, amely azt tükrözi, hogy hatalmas igény mutatkozik a kreatív médiumok és a megszemélyesített dokumentumok iránt."
Keveset hasít a digitális nyomtatás
2006-ra várhatóan a klasszikus nyomdatermékek szektorában a digitális technológiával készült nyomatok egynegyede tartalmaz majd változó vagy perszonalizált adatot. Nő a gyorsaság szerepe is: egyes amerikai kutatások szerint 2010-re a nyomdai munkák 20 százalékát 24 órán belüli átfutással rendeli meg az ügyfél.
Menedzsment Fórum