3p

Az internet, a digitális televíziózás vagy a harmadik generációs mobilkommunikáció mellett kevesen gondolnak a digitális nyomtatásra, a lehetőségek nem túl ismertek. Ezért szervezett szerdán szakmai szemináriumot két, nyomtatási területen szakértő vállalat.

A vállalatok ma már egyre nagyobb teret engednek az elektronikus média számára, hatékonyan használják az internet és a mobilkommunikáció nyújtotta lehetőségeket, ugyanakkor még mindig nagy arányban költenek nyomtatott médiumokra (elsősorban DM levelekre, diszkont kuponokra, képeslapokra, prospektusokra, jegyekre, stb.). Teszik ezt azért, mert a személyes jellegnek köszönhetően a mai napig hatékonyan működő eszközről van szó. A technika fejlődésével az egyszerű megszemélyesítésen jóval túlmutató lehetőségek állnak rendelkezésre.

Az első lépés, hogy megismerjük és megértsük az egyének eltérő igényeit és szükségleteit. A 1 to 1 marketing lényege ugyanis, hogy a megszólított személy kívánságait, érdeklődését és szempontjait szem előtt tartva közelítsünk. A vásárlók adatait és vásárlási szokásait adatbázisban rögzítve a megfelelő szoftver segítségével egyedi ajánlatok tömeges létrehozására használhatjuk fel. Személyessé tehetjük tehát nemcsak a megszólítást, de a tartalmat, sőt a formát (például a fényképeket) is.

A nyomtatás csúcsa

A szemináriumon Tomcsányi Péter, a Prime Rate ügyvezető igazgatója elmondta: "A digitális nyomdaipar egyik legnagyobb előnye az ofszet technológiával szemben, hogy képes kezelni a változó, illetve perszonalizált adatokat, rendkívül gyors, akár 24 órán belüli átfutási időt tesz lehetővé, és alacsony példányszám esetén is gazdaságos".

A tavaly októberben üzembe helyezett csúcstechnológiájú berendezésről Tomcsányi Péter a következőket nyilatkozta: "Legújabb, Xerox iGen3 berendezésünk forradalmian új nyomtatási technológiájának köszönhetően ügyfeleink igényeit még gyorsabban és még jobb minőségben tudjuk kielégíteni. A berendezés kihasználtsága ma már csaknem teljes, amely azt tükrözi, hogy hatalmas igény mutatkozik a kreatív médiumok és a megszemélyesített dokumentumok iránt."

Keveset hasít a digitális nyomtatás

Magyarországon a nyomdaiparnak 120-130 milliárd forint a teljes kibocsátása, ebből egyelőre csak 2-4 százalék a digitális nyomtatás klasszikus területeinek részaránya. A klasszikus kereskedelmi és nyomdatermékek piacán a színes digitális nyomtatásban a vállalat részesedése a magyarországi kibocsátásban mintegy 40 százalék. A hazai piac nagyságát jellemezve Tomcsányi elmondta, a kibocsátás mintegy 40-50 millió A/4-es lap évente. A piac 15-20 százalékkal nő évről-évre - tette hozzá.

2006-ra várhatóan a klasszikus nyomdatermékek szektorában a digitális technológiával készült nyomatok egynegyede tartalmaz majd változó vagy perszonalizált adatot. Nő a gyorsaság szerepe is: egyes amerikai kutatások szerint 2010-re a nyomdai munkák 20 százalékát 24 órán belüli átfutással rendeli meg az ügyfél.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!