A nagy kereskedelmi csatornák a megszokott filmeket és sorozatokat adták a 4. héten is, ennek ellenére sikerült javítani közönségarányukon. A korábbi időszakkal összevetve a legváltozatosabbnak talán az M1 programstruktúrája volt, köszönhetően a jelentős számú sportközvetítésnek (mely már a 3. héten is uralta a csatorna esti programjait), illetve az Eurovíziós dalverseny sikerén felbuzdulva rendezett hazai selejtezőnek. A nézők egy része így ismét a közszolgálati adóra váltott.
Ami a "napi rutint" illeti, gyakorlatilag semmi változás, hiszen a délutáni szappanoperák (LaPola, Eva Luna) rendre a TV2 magasabb közönségarányát eredményezik. A lendület pedig többnyire a hírműsorok versenyéig kitart, hiszen a 4. héten is – ha csak minimális különbséggel, de – a Tények jobban szerepelt, mint az RTL Klub Híradója. Az egy órás hosszúságú hírműsornak köszönhetően a Fókusz is időnként bajban volt, ám azt követően már nem volt megállás, tarolt az RTL Klub. A Barátok közt és a Való Világ (VV) minden este kényelmesen verte a konkurens csatorna programjait. Érdekesség, hogy míg a harmadik héten az M1 időnként a második helyre kacsintgatott, addig ezúttal vagy a kézilabdázók botlása, vagy a TV2 jobb kínálata miatt, de csak a dobogós helyért küzdött a közszolgálati adó.
Volt ugyan néhány szorosabb este, de a 18-49-es korosztályban ezúttal sem volt ellenszer az RTL Klubra, a negyedik heti főműsoridős nézettségi versenyt minden nap az RTL nyerte. A csatorna számára külön öröm, hogy sikerült megfordítani a korábbi negatív trendet, és ismét bővült az RTL közönségaránya, a képernyő elé ülőknek a 23,2 százaléka választotta. Igaz, a TV2 is javítani tudott, 17,4 százalékot ért el. Köszönhetően a jelenleg is zajló kézilabda és vízilabda Európa-bajnokságnak az M1 ismét növelte számait, és immár 7,4 százalékos közönségarányt ért el. Ismét csak hajszálnyival maradt le tőle a Cool, mely szintén felül tudta múlni az egy héttel korábbi kiemelkedő eredményét (7,2% SHR). A mezőny vége is nagyjából a korábbi számait tudta hozni, hiszen a Film+ a nézők 4,7 százalékát érte el átlagosan, míg a közepes adók sorát záró Viasat3 4,1 százalékos közönségarányt szerzett a 18-49 éves korcsoportban.
A hét napjait átfutva múlt hétfőn az NCIS viszonylag közel volt, míg az NCIS: Los Angeles be is érte az RTL-es műsorok számait (VV, illetve Nagyágyúk), miközben az M1-en aznap nem volt sportközvetítés. Kedden a csalódást hozó kézilabdameccs 11 százalék feletti közönségarányt tudott elérni, ami elmaradt a nagyok nézettségétől, hiszen a TV2 által választott Deep Impact című film ugyan nem érte el az RTL-es programok szintjét, a piacvezető csatorna sajátgyártású műsorai (VV, Házon kívül, XXI. század) ellen azonban remekelt.
Szerdán a kézilabdások ismét egy izgalmas döntetlennel borzolták a nézők kedélyeit, míg az Árral szemben című film tartani tudta a tempót az RTL műsoraival (VV, Gyilkos elmék). Csütörtökön a DTK – D. Tóth Kriszta Show ezúttal is esélytelen volt a TV2-n adott vígjáték, a Bumerang ellen, más kérdés, hogy az Eddie Murphy fémjelezte mozi még úgy is ki tudott kapni a VV-Dr Csont párostól, hogy utóbbi jócskán a csatorna átlaga alatt teljesített. Pénteken a pólósok bosszantó kudarca sem tudott áttörést hozni, hiszen a TV2 és az RTL is hozta a "minimumot".
A hétvége pozitív és negatív meglepetése is A dal című énekverseny volt, annak is az első adása. A versengés azt hivatott eldönteni, ki képviselje hazánkat az Euroviziós Dalfesztiválon. A viszonylag magas közönségarányt elérő műsor nevetséges bakik közepette zajlott, a hangmérnökök nagyon nem voltak a helyükön.
Vasárnap a nézők és az SMS-ben szavazók is "pornós Verát" választották a VV bentmaradójának, míg a TV2 egy Jennifer Lopez filmmel javította közönségarányát.
mfor.hu