A tini-sztárok cége, a Dualstar Entertainment és a Wal-Mart a napokban írja alá azt a megállapodást, amelynek értelmében a 14-18 éves korosztályt megcélzó kollekció promóciójában Mary-Kate és Ashley Olsen is közreműködik. Az iparági elemzők a szerződés kapcsán úgy vélik: mind a lányok, mind a kereskedelmi vállalat jó üzletet kötött. Az Olsen testvérek számára a későbbiekben - a rájuk épülő gyermekműsorokból fakadó - ismertség kevésbé lesz kiaknázható, most viszont még viszonylag magas áron értékesíthető a nevük.
A Wal-Mart számára pedig azért van ráció az együttműködésben, mivel egy olyan szegmenst érhetnek el, amely már önálló döntéseket hoz a ruhavásárlás során. A társaság számára így a fiatalok által kedvelt sztárok imázs ellensúlyozhatja a diszkontáruházi ruházkodás élményét.
Egyszer már bejött

A megállapodásnál az is fontos motívum volt, hogy az Olsen-Wal-Mart együttműködés egyszer már bizonyított. Mint azt Diane Reichenberger, a lányok tulajdonában lévő Dualstar Entertainment vezérigazgatója a CNN-nek elmondta, 2001-ben kötött szerződésük szerint Mary-Kate és Ashley a mostanihoz képest egy korosztállyal fiatalabbaknak szóló kollekcióhoz adták a nevüket. A Magyarországon Bír-lak néven futó sorozat sztárjai egyes becslések szerint alaposan megdobták a Wal-Mart ruhák forgalmát, állítólag 700 millió dollár értékben fogytak a nevüket viselő termékek.
Kifulladóban az iker-biznisz
A szakértők szerint a mostani megállapodás fontos iránytű lesz a piac számára, mennyire használhatók még marketing célokra a lányok együtt. A jelenleg 19 éves testvérpárt a Dualstar Entertainment illetékesei az elmúlt időszakban megpróbálták a felnőtt divatvilág felé is terelni, az egyik tehetséges fiatal tervező, Badgley Mischka legutóbbi kollekcióját például ők mutatták be.
A jövőt illetően az egyik, ikrekre szakosodott piackutató cég, a Teenage Research Unlimited vezetője úgy vélekedett, a Wal-Mart üzlet az utolsó nagy dobás, amelyet a korábbi sztárságból fakadóan nyélbe lehetett ütni. Mint celebritások azonban a jövőben is tudják kamatoztatni az ismertségüket, ez pedig a divatiparban később is sokat érhet, mivel a lányokkal - illetve a velük készült sorozattal - felnövő generációra a jövőben is hatni tudnak, így a saját név alatt vagy valamely vállalattal együttműködve készülő termékek a következő években is sikerre számíthatnak.