"A Deutsche Telekom számításai szerint a vegyesvállalat 2015-ig negatív eredményt fog produkálni" - mondta el a német Manager Magazinnak Karl Gerhard Eick, a konszern pénzügyi vezetője.
A Deutsche Telekom (45 százalék), a DaimlerChrysler (45 százalék) és a francia autópálya-üzemeltető Cofiroute (10 százalék) által létrehozott konzorcium 2015-ig kötött szerződést a németországi sztrádák díjbeszedő rendszerének működtetésére. Nyereség csak akkor várható, ha a konzorcium megkapja a jogot arra, hogy a bevált rendszert eladja más országoknak is.
A Deutsche Telekom tavaly 442 millió, idén pedig már 148 millió eurót költött a Toll Collectre.
Mint ismert, a díjbeszedő rendszernek eredetileg tavaly nyáron kellett volna startolnia, a határidőt azonban technikai problémák miatt folyamatosan kitolták. A szisztémát a mostani tervek szerint 2005. január 1-től léptetik életbe.
(Menedzsment Fórum)
Tíz évig csak veszteséget fog termelni a Toll Collect
A Toll Collect nem csak az idén, hanem 2015-ig folyamatosan veszteséget fog hozni, jelentette be a Deutsche Telekom vezetősége egy hét eleji sajtókonferencián Kölnben.