A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 24%-kal, egy év alatt pedig 86%-kal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 11%-kal, 12 hónap alatt pedig 80%-kal nőtt. A mobilbanki ügyfelek száma mintegy 100 ezer fővel haladja meg az internetbanking ügyfelek számát - derül ki a GKI, a Westel és a Sun közös felméréséből.
Jelenleg 15 bank nyújt mobiltelefonos, főleg SMS alapú pénzügyi szolgáltatást. Hat bank azonban már WAP-os felületen is elérhetővé tesz szolgáltatásokat, amely rendszer jobban megfelel az aktív tranzakciók (pl. átutalás) számára is.
A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál a szerződéssel rendelkező lakossági ügyfeleik aránya kb. 7,9% volt a harmadik negyedév végén, míg a vállalati ügyfeleik 7,8%-a használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.
A hitelintézetek várakozásai és a GKI becslése szerint 2003 végén több mint 420 ezer lakossági, illetve kb. 52 ezer vállalati ügyfél rendelkezett mobiltelefonos banki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel.
2004 folyamán a GKI előrejelzése szerint a lakossági mobilbanking ügyfelek száma további 28%-kal emelkedhet, míg a vállalati online ügyfélkör ennél valamelyest gyorsabban 30-32%-kal nőhet.
A felmérés 2003 novemberében zajlott le a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívek segítségével, teljes körűen megkérdezve a hitelintézeteket, az internetes takarékszövetkezeteket és a biztosítótársaságokat. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 78%-a, díjbevétel alapján a biztosítók 60%-a képviseltette magát a felmérésben.
Több, mint 400 ezer mobilbankos
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2003. szeptember 30-án kb. 400 ezer lakossági és 47 ezer vállalati ügyfél rendelkezett.