A DataHouse közleménye alapján az első öt hónapban 25.452 új gépjárművet, a tavaly január-májusinál 14,1 százalékkal többet helyeztek forgalomba.
Az adatok szerint személygépkocsiból 18.913-at hoztak forgalomba az első öt hónapban, ami 9,5 százalékkal több a tavalyinál. Nőtt 30,9 százalékkal a kishaszonjárművek forgalomba helyezése is, január-májusban elérte a 3.961-et.
Májusban 3.814 személygépkocsit és 867 kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, az előbbi 12,1 százalékkal, az utóbbi 19,3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.
A motorkerékpárok forgalomba helyezése májusban és az első öt hónapban is csökkent, 15,4 százalékkal, illetve 23,1 százalékkal, 241-re, valamint 923-ra.
Nőtt viszont a nagyhaszonjárművek forgalomba helyezése: májusban 139,2 százalékkal 409-re, míg az első öt hónapban 117,5 százalékkal 1.570-re.
Az MGE az adatokra reagálva azt közölte, hogy az idén a tavalyinál magasabb új gépjármű-értékesítési darabszámot várnak, annak tudatában, hogy a folyamatban fennakadások, kisebb átmeneti visszaesések lehetnek.
A 2011. áprilisi megtorpanás után a nagyobb volument jelentő személygépjárműveknél 12 százalékos, a kishaszonjárművek területén pedig 19 százalékos élénkülés volt, a forgalomba helyezési darabszámok azonban még messze nem érik el a 2009-es szintet, amely az ágazat fennmaradását a jelenlegi formájában garantálni tudná.
Az MGE szerint sajnálatos, hogy a motorkerékpár-piac csökkenése, némi lassulás mellett, még nem állt meg. A 125 köbcentiméteres, maximum 11 kilowatt teljesítményű motorkerékpárok "B" kategóriás személyautó-jogosítvánnyal való vezethetősége, valamint a robogók regisztrációs kötelezettségének bevezetése jelentősen javítani tudná a motorkerékpár-piac helyzetét.
Az egyesület szerint a nagyhaszonjármű-piac talpra állása folytatódik, ez jelzi, hogy a szállítási ágazat fejlődése folyamatos. Örvendetesnek tartja az MGE azt is, hogy ezen a területen 2011. az utóbbi évek legjobb teljesítményét mutatja.
MTI