2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon 5.345 új gépjárművet helyeztek forgalomba májusban, ez 16,3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit a Data House szerdán közölt, előzetes adatai szerint. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint megkezdődik a lassú kilábalás a mély válságból, ez azonban lassú és törékeny folyamat lesz.

A DataHouse közleménye alapján az első öt hónapban 25.452 új gépjárművet, a tavaly január-májusinál 14,1 százalékkal többet helyeztek forgalomba.

Az adatok szerint személygépkocsiból 18.913-at hoztak forgalomba az első öt hónapban, ami 9,5 százalékkal több a tavalyinál. Nőtt 30,9 százalékkal a kishaszonjárművek forgalomba helyezése is, január-májusban elérte a 3.961-et.

Májusban 3.814 személygépkocsit és 867 kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, az előbbi 12,1 százalékkal, az utóbbi 19,3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

A motorkerékpárok forgalomba helyezése májusban és az első öt hónapban is csökkent, 15,4 százalékkal, illetve 23,1 százalékkal, 241-re, valamint 923-ra.

Nőtt viszont a nagyhaszonjárművek forgalomba helyezése: májusban 139,2 százalékkal 409-re, míg az első öt hónapban 117,5 százalékkal 1.570-re.

Az MGE az adatokra reagálva azt közölte, hogy az idén a tavalyinál magasabb új gépjármű-értékesítési darabszámot várnak, annak tudatában, hogy a folyamatban fennakadások, kisebb átmeneti visszaesések lehetnek.

A 2011. áprilisi megtorpanás után a nagyobb volument jelentő személygépjárműveknél 12 százalékos, a kishaszonjárművek területén pedig 19 százalékos élénkülés volt, a forgalomba helyezési darabszámok azonban még messze nem érik el a 2009-es szintet, amely az ágazat fennmaradását a jelenlegi formájában garantálni tudná.

Az MGE szerint sajnálatos, hogy a motorkerékpár-piac csökkenése, némi lassulás mellett, még nem állt meg. A 125 köbcentiméteres, maximum 11 kilowatt teljesítményű motorkerékpárok "B" kategóriás személyautó-jogosítvánnyal való vezethetősége, valamint a robogók regisztrációs kötelezettségének bevezetése jelentősen javítani tudná a motorkerékpár-piac helyzetét.

Az egyesület szerint a nagyhaszonjármű-piac talpra állása  folytatódik, ez jelzi, hogy a szállítási ágazat fejlődése folyamatos. Örvendetesnek tartja az MGE azt is, hogy ezen a területen 2011. az utóbbi évek legjobb teljesítményét mutatja.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!