A Forbes egy a közelmúltban megjelent cikke szerint a kínai netezők száma már meghaladja a 150 milliót, sőt akár a 200 milliót is elérheti. A Nielsen NetRatings adatai szerint az amerikai aktív nethasználók száma 2006 januárjában közel 154 millió fő volt.
Az eMarketer a számok helyességét több forrás összehasonlításával próbálta ellenőrizni. A China Internet Network Information Center 2005 végén 111 milliósra becsülte a kínai online közösséget. A központ az egy évvel korábbi adatot 94 milliósra teszi, miközben az ország népessége az utóbbi két évben 18 százalékkal nőtt. A Computer Industry Almanac adatai szerint azonban közel 120 millió aktív szörföző volt Kínában a 2005-ös év végén, de még ezzel is igencsak le vannak maradva az amerikai internetezők számától, amely e szervezet felmérése szerint mintegy 200 millió fő.
Az eMarketer szerint azonban 2008 előtt nem várható, hogy többen netezzenek Kínában, mint az Egyesült Államokban. A Shanghai iResearch ennél gyorsabb bővülésre számít, de az adat az ő becslésük szerint sem éri el a 150 milliót az idei év vége előtt, a 200 millió internetezőt pedig csak 2007-re valószínűsítik.