2p

Az árvíz napi 40 millió forint többletköltséget okoz a vasúti áruszállításban, a vasúti pályában a Dunán levonuló árvíz okozta károk becsült helyreállítási költsége eléri a 360 millió forintot - közölte a MÁV Zrt.

A MÁV közleménye szerint 980 millió forintot kellene költeni a vasúti pályák földműveinek talajcseréjére, ami hosszú távon jelentene védelmet az árvíz ellen. A MÁV tájékoztatása szerint a Budapest-Hegyeshalom vasútvonalon a komáromi térségben a helyreállítás becsült költsége 120 millió forintot tesz ki. Az Almásfüzitő-Esztergom-kertváros vasútvonalon az üregesedett földmű helyreállításának becsült költsége 200 millió forint. A Baja-Bátaszék vonalon hat vasúti hídfőt kell javítani, ennek becsült költsége 20 millió forint.

A MÁV tájékoztatása szerint a vasúti árufuvarozásban naponta mintegy 40 millió forint többletköltség jelentkezik az árvíz idején. A MÁVCargonál úgy számolnak, hogy az árvíz idején a terelőforgalom miatt 15 millió forint a többletkiadásuk, a vasúti kocsik bérleténél pedig 20 milliós pluszköltséggel számolnak. Emellett a saját kocsik rendelkezésre bocsátása - kocsibér és elmaradt haszon - 5 millió forintot tesz ki naponta. A MÁV közölte azt is, hogy a kormányzati operatív bizottság részére mintegy 200 tehervagont is biztosítottak, amelyek az árvízvédelemben vállalnak szerepet.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!