A bérek két éves befagyasztását indítványozta Németországban hétfő esti tájékoztatóján a Volkswagen. Európa legnagyobb autógyártója az utolsó azok sorában, akik megpróbálják megtörni az ország merev dolgozói szabályait. A vállalat további változásokat is tervez hat, az ország nyugati részén lévő üzemében.
A bérbefagyasztás mellett egy speciális bérstruktúrát kezdeményeznek. Ennek keretében a fiatalabb munkavállalók több munkaórát dolgoznának, s a dolgozók egyharmadára kiterjesztenék a teljesítményhez kötött bérezést is.
Mivel eddig eredményeik a várakozások alatt voltak, a vállalat múlt hónapban idei évi előrejelzései módosítására kényszerült, és sor került egy hosszabb távú (6 éves), költségcsökkentési terv kidolgozására is. A VW személyzeti vezetője elmondta, hogy a szakszervezeteknek választaniuk kell béremelés és a munkahely garantálása között.
Az autógyártónál kirobbant vitát többet között a DaimlerChrysler, a Siemens és a Deutsche Telekom tárgyalásai előzték meg, bizonyítva a német munkaerő piac rugalmasságát. A hétfői bejelentés váratlanul érte a szakszervezetet, mely szeptember 15-én kívánta megkezdeni tárgyalásait.
Nem számít jó előjelnek, hogy az említett vállalatokkal kötött megállapodásokat többen is a szorult helyzetben lévő szakszervezet veszteségeként könyvelték el.
(Menedzsment Fórum)
Többet dolgoztatná embereit a Volkswagen
Hétfő este nem mindennapi kezdeményezést jelentett be a Volkswagen. A bérek befagyasztása mellett indítványukban több munkaóra és teljesítmény alapú bérezés szerepel.