2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az uniós csatlakozás a gazdaság minden ágazatát érinti. Ezek közül azonban kevés van annyira kiszolgáltatott helyzetben mint a fuvarozó szakma.

Ugyanilyen elkülönülés tapasztalható a magyar nemzetközt és belföldi piacon dolgozó fuvarozók között is. Ennek egyik oka a nemzetköziek csatlakozásig kiemelt helyzete. A 4950 kiadott nemzetközi fuvarozási engedély csak korlátozott versenyt tesz lehetővé a fuvarozók között. Az engedélyek száma egyben azt is jelenti, hogy a 27500 hazai fuvarozással foglalkozó vállalkozásnak csak igen kis része juthat nemzetközi fuvarokhoz.

Ezzel viszont elvesztik a megerősödésnek még a lehetőségét is. Ez jól látszik egyebek között a magyar nemzetközt és belföldi fuvarozó flotta közötti különbségen, és ezt támasztja alá az a tény, hogy szinte nincs is átjárás a két szállítmányozási ágazat között.

A statisztikai adatok azt mutatják, hogy a belföldi szállítók éves költsége 37500 euró/jármű/év. Ez még a felét sem teszi a ki a határon túl munkát vállalók költségeinek (77300 euró/jármű/év). Emellett persze jelentősen alacsonyabbak - mintegy 50 százalékkal - a hazai bérek is, míg az amortizációs költségek a nemzetközi szállítókhoz viszonyítva csak mintegy 30 százalékot tesznek ki. A szakértők szerint az alacsony munkabérek alacsony jövedelmezőséget takarnak.


Folytatjuk



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!