Ugyanilyen elkülönülés tapasztalható a magyar nemzetközt és belföldi piacon dolgozó fuvarozók között is. Ennek egyik oka a nemzetköziek csatlakozásig kiemelt helyzete. A 4950 kiadott nemzetközi fuvarozási engedély csak korlátozott versenyt tesz lehetővé a fuvarozók között. Az engedélyek száma egyben azt is jelenti, hogy a 27500 hazai fuvarozással foglalkozó vállalkozásnak csak igen kis része juthat nemzetközi fuvarokhoz.
Ezzel viszont elvesztik a megerősödésnek még a lehetőségét is. Ez jól látszik egyebek között a magyar nemzetközt és belföldi fuvarozó flotta közötti különbségen, és ezt támasztja alá az a tény, hogy szinte nincs is átjárás a két szállítmányozási ágazat között.
A statisztikai adatok azt mutatják, hogy a belföldi szállítók éves költsége 37500 euró/jármű/év. Ez még a felét sem teszi a ki a határon túl munkát vállalók költségeinek (77300 euró/jármű/év). Emellett persze jelentősen alacsonyabbak - mintegy 50 százalékkal - a hazai bérek is, míg az amortizációs költségek a nemzetközi szállítókhoz viszonyítva csak mintegy 30 százalékot tesznek ki. A szakértők szerint az alacsony munkabérek alacsony jövedelmezőséget takarnak.
Folytatjuk
Többismeretlenes egyenlet
Az uniós csatlakozás a gazdaság minden ágazatát érinti. Ezek közül azonban kevés van annyira kiszolgáltatott helyzetben mint a fuvarozó szakma.