Nagy Attila tájékoztatott arról, hogy pénteken egyeztetést folytattak a pályát kivitelező ATK-Debrecen konzorciummal, és itt az Arcadom Zrt., a Keviép Kft. és a Tóth-TD Kft. képviselői jelezték: a munkálatok elvégzésére - a szerződésben vállalt 7,54 milliárd forinton túl - nem lesz elég az az 531 millió forintnyi többletforrás, amivel a Közlekedés Operatív Program kereteiből megnövelték a projekt támogatását. A vezérigazgató a konzorcium teljes költségigényét nem árulta el.
Nagy Attila beszámolt arról is, hogy a kivitelező jelezte: 2013. december 20-ra vállalja a munkálatok befejezését.
A vezérigazgató az MTI-nek "kemény tárgyalásról" számolt be, amelyet a jövő héten folytatnak tovább. A vitás kérdések között a kivitelezés tekintetében a Petőfi téri végállomás kialakítást jelölte meg legfontosabbként.
A debreceni 2-es villamos 8 kilométeres pályájának építése 2010 őszén kezdődött el, 2011-ben már több alvállalkozó is jelezte, hogy nem fizették ki az általuk elvégzett munkát. A kivitelező konzorcium cégeinek időközben egymással és az önkormányzattal is vitájuk támadt, emiatt a munkaterületen 2012-ben szinte egyáltalán nem dolgoztak. A pályaépítés jelenleg 20 százalékos készültségi szinten van.
MTI