Elsősorban az állás jellegét érdemes tekintetbe venni annak eldöntésénél, melyik internetes oldalon helyezzük el hirdetésünket. Választhatunk különböző területekre specializálódott portált, illetve általánosabb profilú oldalt. A nem annyira szakosodott állásportálokat akkor érdemes választani, ha több, kevésbé specializált álláshelyet szeretnénk betölteni.
[ajanlo=42][igazitas=left/]Fontos az anyagi szempont is: a legnevesebb portálok magasabb díjat kérnek el, mint a kisebb, kevésbé befutott közvetítő site-ok. Amennyiben azonban nagyszámú visszajelzést várunk, és több értékesebb jelentkezőből szeretnénk válogatni, a piacvezető oldalakon érdemes a hirdetést elhelyezni. A magyar cégek sok esetben már nemzetközi oldalakon is hirdetnek egy-egy magas szintű szakértői állást.
Az állásportál kiválasztása utáni következő lépés a hirdetés megfelelő megformázása. Az állás leírásának minden lényeges információt tartalmaznia kell a pozícióval kapcsolatban. A betöltendő állással kapcsolatos kulcsfontosságú elvárásokat minél konkrétabban fogalmazzuk meg, de lehetőleg ne húsz-harminc tételes listát tegyünk közzé a szükséges készségekről és képzettségekről. A rövid, tömör és pontos leírás megkönnyíti azt is, hogy az adott állásportál adatbankjában már meglevő önéletrajzok tulajdonosai közt találjunk megfelelő jelöltet.
Amennyiben a kulcskifejezéseket többször alkalmazzuk a hirdetés szövegében, akkor megnöveljük az esélyét, hogy azok is ránktalálnak, akik internetes keresőkkel vadásznak a nekik megfelelő munkára. Egy példa: 'MARKETING menedzseri pozícióra keresünk munkatársat gyakorlati MARKETING ismeretekkel.' Utaljunk a cég jellegére is, azt az esetet is figyelembe véve, ha az álláskereső adott szektorra keres rá.
A hirdetések általában 7 és 28 napig vannak fenn a neten: időnként megújíthatjuk az állásleírás szövegét, ha erre lehetőség van. Törődjünk azzal is, hogy kellően figyelemfelkeltő, vonzó-e a jelöltek számára a megfogalmazásunk. Ne csak a követelmények felsorolására törekedjünk, hanem dobjunk be pár csábító adatot a pozícióról vagy a cégről. Viszont a hangsúly mindenképpen az egzakt módon felsorolt kívánalmakon legyen, máskülönben elborítanak bennünket a jelentkezések.
(Menedzsment Fórum)
Toborozzunk eredményesen az interneten
Számos szempontot érdemes figyelembe venni akkor, ha egy pozíciót kívánunk meghirdetni az interneten valamelyik állásközvetítő oldalon.