3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Több módszer áll a vállalatok rendelkezésére, amikor új munkatársat kívánnak találni. A cégek nyúlhatnak korábban már alkalmazott emberekhez, de felkutathatnak új munkatársakat is. Ez utóbbi esetben is választhatnak, hogy a folyamatot egyedül menedzselik, vagy a kiválasztáshoz tanácsadót vesznek igényben, derül ki a Salesjob írásából.

Előző anyagunkban arról szóltunk, melyek azok a források, melyekből új, cégünk számára hasznos munkaerőt biztosíthatunk. Miután megtaláltuk a számunkra és cégünk számára legmegfelelőbb forrást, ahonnan az új munkaerőt kívánjuk toborozni, néhány szót érdemes szólni a toborzás módszereiről. Akárcsak a toborzás forrásainak, ennek is számos típusa ismeretes.

Élhetünk a visszahívás vagy újraalkalmazás módszerével. Itt azzal az egyszerű eszközt alkalmazzuk, hogy az esetleges korábbi leépítések vagy nyugdíjazások során a vállalattól elkerült alkalmazottak számára felajánlunk egy új munkalehetőséget. Ezzel a módjával a toborzásnak azonban csak akkor élhetünk, ha a leépítés során megfelelő humánummal és gondossággal jártunk el. Ebben az esetben biztosak lehetünk abban, hogy számos munkavállaló szívesen áll újra a cég alkalmazásába. Előnye lehet a módszernek, hogy csökken az anyagi ráfordítás és a korábbi munkaerő számára már nem fog gondot okozni a szervezeti kultúrába való beilleszkedés.

A toborzás egy másik módja a hirdetés. Ha szervezeten belül akarjuk megoldani a toborzást, akkor felhasználhatjuk a hirdetőtáblát vagy a szervezet belső újságját (ha rendelkezik ilyennel). Amennyiben külső forrásból kívánunk dolgozni, akkor különböző napi lapok hasábjain adhatjuk fel hirdetésünket. Ne feledjük el azonban, hogy ma már a hirdetési szakmának is külön szabályai vannak. Mindig legyünk tisztában azzal, hogy megfelelő hatást csak jó ötletekkel, figyelemfelkeltő eszközökkel érhetünk el. De fontos, hogy ez soha ne menjen a szakmaiság rovására.

A toborzás során élhetünk a munkaerő-kölcsönzés módszerével is. Ez a módszer annyiban jelent számunkra könnyebbséget, hogy a lízingcégre hárul minden hivatalos teendő, mely a munkavállalóval kapcsolatos. Ha szervezetünknek a későbbiekben nincs szüksége az adott munkavállalóra, akkor egyszerűen csak visszakerül az adott lízingcéghez.

Végül, de nem utolsó sorban a toborzáshoz kérhetjük különböző ügynökségek, tanácsadó cégek segítségét. Ma már hazánkban is egyre elterjedtebb, hogy a vállalatok vezető úgynevezett fejvadász cégek segítségét kérik a munkaerő toborzásában és kiválasztásában. Ez a módszer ugyan viszonylag magas anyagi ráfordítást igényel, ugyanakkor rengeteg időt és energiát takaríthat meg a vezetők számára. Az ilyen szolgáltatást nyújtó cégek több lépcsőben történő, körültekintő és alapos szűrés után adják át az ideális jelölteket, a vezetőknek már csak azok közül a munkavállalók közül kell választaniuk, akik valóban minden paramétert tekintve a legmegfelelőbbnek bizonyulhatnak az adott pozíció betöltésére.

Forrás: Salesjob

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!