2p

A költségvetési törvény rendelkezése szerint 2007-ben 111,6 milliárd forinttal emelik meg a Magyar Államvasutak Zrt. jegyzett tőkéjét, miután 2006-ban 20 milliárd forintos tőkecsökkentést hajtottak végre a tőkemegfelelés biztosítására.

A tőkecsökkentést a 2006. júliusi kormányhatározat rendelte el. A MÁV 208 milliárd forint jegyzett tőkéjét 2005-ben mérsékelték 78 milliárd forintra, szintén azért, hogy a saját tőke és a jegyzett tőke aránya elérje a törvényben előírt mértéket.

A költségvetési törvény felhatalmazta a kormányt a 2007. évi tőkeemelés-ütemezésre, ami a korábbi információk szerint két részletben történne meg. Egyik részét már januárban megkapja a vasúttársaság, a többi időzítését a MÁV üzleti terveitől teszik függővé.

A MÁV tőkehelyzetét jelentősen rontja, hogy a 2006. évet várhatóan 104 milliárd forint veszteséggel zárja. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter korábban a parlamentben azt mondta, hogy a társaság hitelállománya 2006 végére eléri a 356 milliárd forintot, és ebből 277 milliárd forint mögött állami garancia van.

A 2007. évi költségvetési javaslat Állami Számvevőszék által készített véleményéből kiderül, hogy a MÁV 2007-ben negyven milliárd forint hitel felvételéhez kíván állami kezességvállalást igényelni.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!