A közlemény szerint, az átlagárak egyre alacsonyabbak: a kiskereskedelmi márkás ásványvizek térhódításával, illetve a modern bolttípusok mind nagyobb piaci részesedésével egyre olcsóbb az ásványvíz. Míg tavaly februárban egy liter szénsavmentes ásványvíz átlagos fogyasztói ára 63 forint volt, addig az idén februárban 57 forintba került. Ugyanebben az időszakban a szénsavban dús ásványvíz ára 47-ről 44 forintra, míg az enyhe szegmensé 68-ról 60 forintra csökkent. Az ACNielsen adatai szerint a modern bolttípusok piaci részesedésüket tovább növelték, és az összes eladott mennyiség 71 százalékát értékesítették 2005 márciusa és 2006 februárja között.

Az ACNielsen közleménye szerint kiemelkedően magas a kereskedelmi márkák piaci részesedése: 38 százalék jutott rájuk az ásványvíz mennyiségi eladásából az idén februárban. Ez 5 százalékponttal haladja meg a tavaly februári, illetve 13 százalékponttal a tavalyelőtti második hónapban regisztrált adatot.
A piackutató adatai szerint még mindig a dús szénsavas ásványvíz a legnagyobb szegmens, de egyre kelendőbb a szénsavmentes változat. Az előző hasonló periódushoz képest 2005 március-2006 februárban 2 százalékponttal, 26 százalékra nőtt a szénsavmentes vizek részesedése a kiskereskedelem mennyiségben mért forgalmából, míg a dús szénsavasé 2 százalékponttal 69 százalékra csökkent.