Regionális szempontból a főváros és Pest megye alkotta országrész rendelkezik döntő fontossággal, a vizsgált időszakban a termékek közel kétötödét forgalmazták e területen - derült ki az ACNielsen piackutató cég adataiból. A kiskereskedelmi forgalomban az ásványvizek 93 százalékát kínálták nem visszaváltható műanyag palackban a 2003. és 2004. májusa közötti kumulált évben. Ez az előző év azonos időszakához képest közel 7 százalékpontos növekedés eredménye.
Némileg nőtt a szénsavmentes termékek részesedése is, mely a vizsgált kumulált évben mennyiségben meghaladta a 19, értékben pedig a 24 százalékot. A 2 százalékpont alatti növekedés a dús termékek kárára történt, melyek így a mennyiségi piac háromnegyedét, értékben 69 százalékos piacrészt őriztek meg. A piac fennmaradó részét alkotó enyhén szénsavas termékek részesedése nem változott az eladott mennyiséget tekintve.
A piac két meghatározó szereplője a Nestlé csoport valamint a Pepsi/FAU Rt., ez a két vállalat mellett azonban az üzletláncok saját márkái is komoly részesedéssel bírnak a sokszereplős piacon. A vizsgált időszakban ugyanis az összes eladott ásványvíz negyede volt valamelyik hálózat saját terméke, s ezzel az értékbeni eladások 15 százaléka esett a kereskedelmi márkákra.
Kapcsolódó anyagok
Tovább nő az ásványvízfogyasztás
Magyar ásványvíz a világ legjobbja
Megugrott a szomjoltó italok piaca
Töretlen az ásványvíz térhódítása
A nyár elejéig robusztus erősödést mértek a szakemberek az ásványvízpiacon, mennyiségben 44, értékben 47 százalékos volt a bővülés az előző év azonos időszakához képest.