2p

Elegük lett a Wendys étteremlánc üzemeltetőinek a franchise-rendszerben működő társaság marketing- és menedzsmentgyakorlatából. A berzenkedő vendéglátósok független szervezet felállítását tervezik.

Felfordulás előtt a Wendys

Mintegy 760 üzlet már szövetségbe is tömörült, hogy hatékonyabban hallassa hangját és a döntés előkészítésben is részt vegyen. Az éttermesek főként a hálózatot érintő kérdésekben, elsősorban a reklámozásban szeretnének nagyobb teret kapni.

Az akció mögött az egyik legnagyobb franchise-partner áll, amely többek között az anyacég elleni képviseletre megbízta a Dady & Garner jogi irodát is. A nagyok mellett ugyanakkor a néhány üzlettel rendelkező vállalkozások is örömmel csatlakoztak, amelyeknek eddig szinte semmi beleszólásuk nem volt a befizetett díjak felhasználásban.

A független elemzők szerint a mostani akcióban minden bizonnyal az is szerepet játszik, hogy az ígéretek ellenére a harmadik számú hamburgerlánc üzletmenetét az elmúlt időszakban folyamatos hanyatlás jellemezte. A Wendys saját üzleteinek összesített forgalma márciusban például 5,2 százalékkal esett vissza, a mutatók pedig a franchise-partnereknél sem jobbak.

A Wendys-zel szerződött üzletek tulajdonosai szerint a problémák egyik fő forrása a rossz marketingstratégia. Nem véletlen, hogy ebbe a területbe is nagyobb beleszólást szeretnének a rebellis vállalakozások. Egyes elemzők szerint elképzelhető, hogy a mostani akció hatására az étteremlánc beáldozza a cég marketingvezetőjét, akinek a nevéhez kötődik a McCann Erickson Worldgroup által végrehajtott "Do what tastes right" szlogennel futó kampány.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!