
Mintegy 760 üzlet már szövetségbe is tömörült, hogy hatékonyabban hallassa hangját és a döntés előkészítésben is részt vegyen. Az éttermesek főként a hálózatot érintő kérdésekben, elsősorban a reklámozásban szeretnének nagyobb teret kapni.
Az akció mögött az egyik legnagyobb franchise-partner áll, amely többek között az anyacég elleni képviseletre megbízta a Dady & Garner jogi irodát is. A nagyok mellett ugyanakkor a néhány üzlettel rendelkező vállalkozások is örömmel csatlakoztak, amelyeknek eddig szinte semmi beleszólásuk nem volt a befizetett díjak felhasználásban.
A független elemzők szerint a mostani akcióban minden bizonnyal az is szerepet játszik, hogy az ígéretek ellenére a harmadik számú hamburgerlánc üzletmenetét az elmúlt időszakban folyamatos hanyatlás jellemezte. A Wendys saját üzleteinek összesített forgalma márciusban például 5,2 százalékkal esett vissza, a mutatók pedig a franchise-partnereknél sem jobbak.
A Wendys-zel szerződött üzletek tulajdonosai szerint a problémák egyik fő forrása a rossz marketingstratégia. Nem véletlen, hogy ebbe a területbe is nagyobb beleszólást szeretnének a rebellis vállalakozások. Egyes elemzők szerint elképzelhető, hogy a mostani akció hatására az étteremlánc beáldozza a cég marketingvezetőjét, akinek a nevéhez kötődik a McCann Erickson Worldgroup által végrehajtott "Do what tastes right" szlogennel futó kampány.