2p

A teljes európai gyerekjátékpiacnak mindössze fél százaléka realizálódik Magyarországon, miközben a britek a negyedét, a franciák pedig az ötödét viszik el. A 14 milliárd összforgalommal bíró szektor legnagyobb szállítói az ázsiai országok.

Az Európai Játékipari Szövetség adatai szerint tavaly körülbelül 3 százalékkal nőtt az európai forgalmi érték, amely elérte a 14 milliárd eurót. Ebből 10 milliárd euró értékben részesedtek a távol-keleti országok gyártói, mellettük öt nagy európai emelkedik ki a mezőnyből. A dán Lego vezet, megelőzve a francia Smoby-Berchet-Majorette céget, illetve a német Ravensburgert - írja a francia AFP hírügynökség.

Európában mintegy 2 ezer vállalkozás foglalkozik játékgyártással, együttesen körülbelül 100 ezer embert foglalkoztatnak. Miközben az ázsiai játékok elárasztják a kontinenst, az európai gyártók évente csupán egymilliárd euró értékben tudnak exportálni az EU-n kívüli országokba.

A játékszektor a szakemberek szerint óriási kihívások előtt áll, hiszen egyrészt egyre korábbra tolódik az a kor, amíg játékokkal játszanak a gyerekek, másrészt egyre kevesebb gyerek születik a fejlett világban. A játékipar motorja az elmúlt időszakban faramuci módon mégis a társadalmi változások voltak, a válások számának növekedése, illetve a "négyszülős" családi szerkezetnek köszönhetően többen vásárolnak ugyanannak a gyereknek játékot.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!