A Mitsubishi Motors (MMC) a japán autógyártás történetének egyik legsúlyosabb forgalom-visszaesését volt kénytelen elkönyvelni júniusban. Elemzők szerint már csak a hűséges törzsvásárlók tartanak ki a konszern mellett.
Az MMC az elmúlt hónapban 64,3 százalékkal kevesebb személy- és kisautót adott el a japán piacon, mint 2003 júniusában. Ez azt jelenti, hogy mindössze 4885 Mitsubishi talált gazdára idén júniusban.
Összehasonlításul: az ázsiai szigetországban ebben az időszakban összesen 323,303 személy- és teherautót, valamint buszt értékesítettek, mintegy 5,7 százalékkal kevesebbet, mint májusban, számol be a Spiegel a Nihon Keizai helyi gazdasági lapra hivatkozva.
A fenti adatokból egyértelműen kitűnik, hogy az MMC eladások tekintetében lényegesen elmarad vetélytársaitól, s ma már csupán a hazai piac aprócska részét mondhatja magáénak.
Szakértők a negatív trendet egyértelműen a közelmúlt tömeges jármű-visszahívásaira vezetik vissza, illetve arra, hogy a cég korábbi vezetése hosszú időn át eltussolta a meghibásodások okozta problémákat. Mindennek egyenes következménye lett, hogy a vásárlók elvesztették a cégbe vetett bizalmukat.
Elemzők úgy vélik, hogy a Mitsubishi most már csupán a márkához tűzön-vízen át hűséges ügyfelek megrendeléseire számíthat.
(Menedzsment Fórum)
Történelmi csúcsokat dönt a Mitsubishi forgalomcsökkenése
A Mitsubishi Motors (MMC) a japán autógyártás történetének egyik legsúlyosabb forgalom-visszaesését volt kénytelen elkönyvelni júniusban. Elemzők szerint már csak a hűséges törzsvásárlók tartanak ki a konszern mellett.