2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Folyamatosan csökken a nyomtatott sajtó szerepe az Egyesült Államokban is: idén 14 év óta a legnagyobb mértékben esett vissza az eladott példányszám egy éven belül, 2,6 százalékkal, vasárnapokon még ennél is jobban, 3,1 százalékkal, az ágazat szakmai szövetségének (NAA) adatai szerint.

Mindamellett az NAA úgy látja, hogy nem drámai a helyzet, csak a piac átalakulásáról van szó: a legtöbb amerikai kiadó változatlanul jó anyagi helyzetben van az internetes kiadásoknak, az ingyenes kiadványoknak mint reklámhordozóknak és egyéb tevékenységük bővülésének köszönhetően.

A közepes lapok példányszáma az átlagnál is gyorsabban csökkent, 6-8 százalékkal, de a nagy lapok - például a piacvezető USA Today - sem tudták megtartani olvasóikat. A USA Today példányszáma 0,5 százalékkal, 2,3 millióra csökkent. A második legolvasottabb lap, a Wall Street Journal példányszáma 2,1 millió, 1 százalékkal kevesebb, mint egy éve. A nagy lapok közül egyedül a New York Times-nál volt növekedés, az újság példányszáma 0,5 százalékkal, 1,1 millióra nőtt.

Úgy tűnik, hogy a kiadók már megtalálták a megoldást, a hangsúlyt mindinkább az internetre helyezik: jelenleg a lapok internetes oldaláról már 47 millióan tájékozódnak. Ugyanakkor az is igaz, hogy a lapok 45 milliárd dollárra rúgó hirdetési bevételéből mindössze 5 milliárd származik az internetből.

A lapok egy része nem kér pénzt a hírek letöltéséért, így remélvén több felhasználót és hirdetőt, mások - mint például a New York Times, vagy a Wall Street Journal - csak regisztrált előfizetőknek enged hozzáférést a lap internetes változatához. A kiadók multimédiás szolgáltatásokkal, ingyenes, elsősorban a fiatalabb generációt megcélzó kiadványokkal, az árak csökkentésével igyekszik stabilizálni piaci helyzetét.

A példányszámok csökkenése ellenére az Egyesült Államok lapkiadói nem panaszkodhatnak, kevés a veszteséges kiadó - kivéve például a Wall Street Journalt -, az NAA adatai szerint a lapkiadásban 20 százalék körüli a tőkearányos nyereség, amit a bevásárlóközpontok vagy az autógyárak igencsak megirigyelhetnének.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!