Az első fél évben több mint 15 százalékkal bővült a hazai webes és mobil hirdetési piac – derült ki az IAB Hungary tagok bevallásaiból. Idén az első és a második negyedévben sorrendben 17,2 , és 13,7 százalékkal bővült az online és mobil reklámköltéseket összegző NORI index. A számokból kiderül, hogy 2013-al összevetve gyorsuló ütemben bővül piac.
A hazai online és mobil piaci legnagyobb részét lefedő IAB Hungary tagok bevallásaikat idén kiegészítették a felületeiken elköltött különféle adnetwork, search, és listings hirdetésekkel, így a NORI index még teljesebb képet fest a piac állapotáról. Tekintettel azonban arra, hogy a Google és a Facebook nem vesz részt a negyedéves bevallásban a NORI nem tartalmazza a Facebook hirdetéseket és a Google hazai árbevételének legnagyobb részét kitevő Google search bevételeket.
Noha a várkozásoknak megfelelően a mobil bevételek nagyobb ütemben bővültek, mint a webes hirdetések, idén az is látszik, hogy ismét lendületett vett a webes piac és még mindig több mint 90 százalékát képviseli az össze költésnek. A maradékon a mobil és email hirdetések osztoznak.
A pénzintézeti-biztosító, kiskereskedelmi és szolgáltatási szektor átlag fölötti ütemben növelte költéseit, a távközlési ágazat ugyanakkor visszafogta hirdetéseit. A szektorok között a legnagyobb három szereplő továbbra is a pénzintézet-biztosító, a kereskedelem, és a közlekedési eszközök. Együttesen az összes költés bő egy harmadát képviselik.
A médiatulajdonosok egyra nagyobb hangsúlyt fektetnek a saját értékesítés erősítésére, a direkt hirdetések aránya negyedévről negyedévre emelkedik, habár még mindig meghatározó az indirekt, azaz ügynökségi hirdetések volumene.
mfor.hu