2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ismét kétszámjegyű növekedés volt a webes hirdetési piacon, az első félévben 15 százalékos növekedést mért az IAB Hungary.

Az első fél évben több mint 15 százalékkal bővült a hazai webes és mobil hirdetési piac – derült ki az IAB Hungary tagok bevallásaiból. Idén az első és a második negyedévben sorrendben 17,2 , és 13,7 százalékkal bővült az online és mobil reklámköltéseket összegző NORI index. A számokból kiderül, hogy 2013-al összevetve gyorsuló ütemben bővül piac.

A hazai online és mobil piaci legnagyobb részét lefedő IAB Hungary tagok bevallásaikat idén kiegészítették a felületeiken elköltött különféle adnetwork, search, és listings hirdetésekkel, így a NORI index még teljesebb képet fest a piac állapotáról. Tekintettel azonban arra, hogy a Google és a Facebook nem vesz részt a negyedéves bevallásban a NORI nem tartalmazza a Facebook hirdetéseket és a Google hazai árbevételének legnagyobb részét kitevő Google search bevételeket.

Noha a várkozásoknak megfelelően a mobil bevételek nagyobb ütemben bővültek, mint a webes hirdetések, idén az is látszik, hogy ismét lendületett vett a webes piac és még mindig több mint 90 százalékát képviseli az össze költésnek. A maradékon a mobil és email hirdetések osztoznak.


A pénzintézeti-biztosító, kiskereskedelmi és szolgáltatási szektor átlag fölötti ütemben növelte költéseit, a távközlési ágazat ugyanakkor visszafogta hirdetéseit. A szektorok között a legnagyobb három szereplő továbbra is a pénzintézet-biztosító, a kereskedelem, és a közlekedési eszközök. Együttesen az összes költés bő egy harmadát képviselik.

A médiatulajdonosok egyra nagyobb hangsúlyt fektetnek a saját értékesítés erősítésére, a direkt hirdetések aránya negyedévről negyedévre emelkedik, habár még mindig meghatározó az indirekt, azaz ügynökségi hirdetések volumene.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!