A cég hosszú távú stratégiájában nem szerepelnek külföldi érdekeltségek, a vállalat a jövőben a német piacra kíván koncentrálni. Lengyelországban már megszüntették üzleteiket, most Csehország és Ausztria van soron, Dániában pedig csak fél gőzzel üzemelnek.
A brit Tesco 1996 óta van jelen a helyi piacon, alkalmazottainak száma meghaladja a kilencezret. Csehországi bevétele 2005-ben előzetes adatok szerint 22 milliárd koronára rúgott, s ezzel az ötödik helyen volt a legnagyobb csehországi üzletláncok között.
A folyamat jól nyomon követhető az egész régióban: a kiskereskedelmi piac szereplőinek száma érezhetően csökken, s növekszik a koncentráció. A már megtelepedett kereskedelmi láncok egy része távozásra kényszerül, mivel a szükséges üzemméretet el nem érő cégek veszteséget termelnek, a helyi tulajdonú láncoknak pedig nem áll megfelelő mértékben rendelkezésére a növekedéshez szükséges tőke. Ez kedvez a nagy multinacionális társaságoknak a további terjeszkedéshez.
MTI / Menedzsment Fórum
Tovább erősödik a Tesco a cseh piacon
Németország vezető élelmiszerkereskedelmi hálózata, az Edeka 14 év után végleg elhagyta Csehországot, miután eladta a még a tulajdonában lévő 11 üzletet a prágai Pramen cégnek. Korábban 27 boltot már eladott a Tescónak. Az Edeka 1992 óta volt jelen a cseh piacon, 2004-ben 52 millió euró volt az árbevétele.