A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) legfrissebb adatai szerint március végén a penetráció 79,6 százalékos volt, a februári 79,2 százalék és a 2003 március végi 69,6 százalék után. Márciusban az előfizetések arányában a Vodafone piaci része 17,04 százalékról 17,3 százalékra nőtt, a Westel Mobil Rt-é 47,59%-ról 47,68 százalékra emelkedett, a Pannon GSM-é 35,36 százalékról 35,03 százalékra csökkent.
Az Econews számításai szerint márciusban a pannon ügyfeleinek száma 14,3 ezerrel 2,82 millióra csökkent, a Westelé 23,8 ezerrel közel 3,84 millióra nőtt, a Vodafone-é 26,9 ezerrel 1,39 millió fölé emelkedett. Az Econews számításai szerint az év első három hónapjában a piacon az ügyfelek száma 105,6 ezerrel nőtt. Ezen belül a Pannon ügyfeleinek száma 26,5 ezerrel csökkent, míg a Vodafone-é közel 61,2 ezerrel, a Westelé 71,8 ezerrel nőtt.
Márciusban a forgalmazásban részt vevő (azaz az utolsó három hónapban a szolgáltatónak bevételt generáló) ügyfelek száma 31 ezerrel, 7,440 millióra nőtt. Ebben az összevetésben a Westel piaci része márciusban 47,73 százalékról 47,82 százalékra, a Vodafone-é 17,03 százalékról 17,28%-ra nőtt, a Pannon GSM-é viszont 35,24 százalékról 34,90 százalékra csökkent.
2004 első három hónapjában az Econews számításai szerint a forgalmat generáló ügyfelek száma 44,4 ezerrel nőtt a piacon. A Vodafone forgalmat generáló ügyfeleinek száma közel 46,9 ezerrel, a Wesetelé 18,3 ezerrel nőtt, a Pannoné 21,5 ezerrel csökkent.
Az NHH adatai szerint 2004 első negyedévében a teljes ügyfélszámon belül a pre-paid kártyák aránya 76,5 százalékos volt, míg 2003 negyedik negyedévében a mutató 77,51 százalék, 2003 első negyedévében pedig 78,82 százalék volt. Az NHH adatai szerint a pre-paid kártyák aránya 2003 első negyedéve óta fokozatosan csökken, azaz azóta nő a havi előfizetési díjat fizető ügyfelek aránya. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
A Vodafone nőtt a legjobban a hazai mobilpiacon
Megtorpant a mobilpiac
Tovább erősödött a Westel és a Vodafone
A három-szereplős magyarországi GSM piacon márciusban tovább gyengültek a Pannon GSM pozíciói, miközben a három szolgáltató ügyfeleinek száma összességében 35 ezerrel, 8,050 millióra nőtt.