Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az egyeztetésen kijelentette: információjuk szerint a miniszterelnök-jelölt állami forrásokat kíván elvonni a MÁV-csoporttól, és ez ellen sztrájkolni fognak, mert a forráskivonás vasutas munkahelyeket, vasútbiztonságot veszélyeztetne. Közölte, hogy a MÁV-START-nál működő VDSZSZ-választmány szerdán ülésezik, és értékeli a helyzetet.
A szakszervezeti vezető értékelése szerint a munkavállalóknak elegük van abból, hogy nem veszik figyelembe követeléseiket, és kísérletet sem tesz a munkáltató a megállapodásra. Példátlannak nevezte, hogy a mintegy másfél éve tartó konfliktust, a vasutasok követeléseit semmibe veszi a munkáltató.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az egyeztetés után közölte, hogy a szakszervezeti követelések olyan elvi típusúak, amelyben nincs kompromisszum lehetőség. A MÁV szerint a jelenlegi gazdasági helyzetben a szakszervezet a felelőtlen sztrájkmagatartással munkahelyeket veszélyeztet, utasokat riaszt el a vasúti közlekedéstől.
A szóvivő szerint a szakszervezetnek át kellene gondolnia eddigi követeléseit, és megismételte a MÁV korábbi álláspontját, amely szerint semmilyen formában nem tartják indokoltnak és teljesíthetőnek a szakszervezeti követeléseket. Bárány Balázs visszautasította, hogy munkahelyeket veszélyeztetne sztrájkjuk. Szerinte eredményt értek el azzal, hogy egyelőre lekerült a napirendről a BKV HÉV üzletágának megvétele, így a MÁV Cargo privatizációs bevételéből erre a célra szánt 30 milliárd forint megmarad a MÁV-nál, aminek egy részéből lehetne teljesíteni a követeléseket.
Bárány Balázs az MTI-nek elmondta, követelik, hogy a miniszterelnök-jelölt álljon el attól a gondolattól, hogy a MÁV-tól 30-50 milliárdot vonna el. Kifejtette: ha ezt még miniszterelnök-jelöltként nem teszi, akkor várhatóan kormánya programjában is szerepelni fog. A forrásmegvonás ellen pedig sztrájkot fognak hirdetni.
A VDSZSZ követelése változatlanul az, hogy kapjon 250 ezer forintot minden vasutas a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, továbbá 10 százalék kiszervezési pótlék visszamenőleg a MÁV-leányvállalatainál dolgozók számára. Követelik a korábban bezárásra szánt mellékvonalak fejlesztését, valamint azt, hogy munkáltatói érdekből ne legyen létszámleépítés a társaságoknál. A követelések része továbbra is, hogy a MÁV-START Zrt. szálljon ki a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) HÉV üzletágának átvételére irányuló üzletből, amely 30 milliárd forintjába kerülne a MÁV-nak a Cargo privatizációs bevételéből.