Az idén a média üzletág 5,7 százalékkal bővülhet - áll a Pricewaterhouse Coopers elemzésében, ám 2008-ig a növekedés tovább gyorsulhat. Az elmúlt néhány év gyengébb eredményei után a szórakoztatóipar és a média újra lendületet vesz - szögezi le a kutatás vezetője, az átlagosnál jóval erősebb növekedés várható a videojátékok és az internet terén. A konzolok valamint a játékprogramok forgalma éves átlagban 20 százalékkal bővülhet, áll a kutatásban. A kínai piac lehet a növekedés motorja a PwC szakemberei szerint, a másik jelentős növekedési potenciállal bíró ország pedig India lehet az elemzés szerint.
A világ hirdetési piacán éves átlagban 5,3 százalékos növekedés várható, így a jelenlegi 318 milliárd dollárral szemben a médiatulajdonosok 2008-ban 412 milliárd dollárt realizálhatnak. A hirdetési piac húzóerejét a televíziós reklámok fogják jelenteni a következő években. Ezen a téren a növekedés a teljes átlagot meghaladó, 6,8 százalékos lesz. Az online hirdetések piacán éves átlagban 2009-ig 12,7 százalékos bővüléssel számolnak a PwC kutatói. Az átlagnál szerényebb erősödéssel kell ugyanakkor a nyomtatott sajtónak számolnia, a napilapok a korábbinál 3,3 százalékkal több reklámbevétellel számolhatnak.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Kiadták az amerikai reklámozók százas listáját
20 százalékkal nő az amerikai online reklámköltés
Tovább száguld a média- és szórakoztatóipar
A világ média- és szórakoztatóipara törelen lendülettel fejlődik, állítják a szakemberek. A szektor bevétele öt éven belül elérheti az 1700 milliárd dollárt, a növekedés motorja pedig az előrejelzések szerint Ázsia lehet. A legnagyobb fejlődés a szakértők szerint a videojátékok és az internet területén várható.