Szakértők szerint neves francia és osztrák BTL-ügynökségek expanziójára lehet számítani a hazai reklámpiacon. Közülük néhányan már fel is vették a kapcsolatot a Magyar Reklámszövetséggel. Elsősorban olyan közepes nagyságú kommunikációs cégek érkezése valószínű, amelyeknek már ma is van az e régióban jelen lévő vagy az e térségre vonatkozóan terveket szövő partnere.
Ezzel együtt hallani lehet arról is, hogy a közepes méretű és magyar tulajdonosi háttérrel bíró hazai ügynökségek az európai piacra is ki próbálnak majd lépni. Ennek keretében az idegenforgalommal és az erősödő magyar márkákkal kapcsolatos feladatokat láthatnának el ezek a cégek.
A nyugati cégek terjeszkedésének már kézzelfogható jelei is vannak: a hamburgi kommunikációs ügynökség, a Fischer-Appelt Moszkvában nyitna irodát, a Scholz & Friends kreatív ügynökség pedig Prágában és Kijevben készül beindítani helyi vállalkozását, számol be a Világgazdaság.
További reklám- és kreatív ügynökségek jöhetnek hazánkba
A közeljövőben neves reklám- és kreatív ügynökségek terjeszkedése várható Kelet-Európában és így Magyarországon is. Ezzel egyidejűleg több hazai reklámügynökség próbál majd kilépni az európai piacra, írja a Világgazdaság.