2p

A lakosság egyre bonyolultabbnak tartja az energiaszámlákat, és az ügyfelek elégedetlenek azzal, ahogyan a szolgáltatók a panaszaikat kezelik – írja a szombati Népszabadság a Magyar Energia Hivatal felmérésére hivatkozva.

Az áramfogyasztók körében végzett elégedettségi vizsgálatban minden második megkérdezett panaszkodott áramkimaradásokra, minden harmadik-negyedik feszültségingadozásokra, illetve minden ötödik-hatodik hálózati hibára. A fogyasztók továbbra is kevéssé elégedettek a panaszügyintézéssel, de körülményes a telefonos szolgálat és az írásos ügykezelés is.

A számlát most kétszer annyian minősítették érthetetlennek, mint egy évvel korábban, de 58 százalék még így is elégedett maradt - írja a lap, egyben megjegyzi, hogy azóta a kormány intézkedett a közüzemi számlák jelentős egyszerűsítéséről.

A megkérdezettek egyre kevésbé hajlandók pluszpénzt fizetni a környezetbarát energiáért. Tavalyhoz hasonlóan idén is feltették a lakossági fogyasztóknak azt a furcsa kérdést, hogy ismerik-e szolgáltatóváltási lehetőségeiket, illetve terveznek-e ilyet. Ez ugyanis a lakosságnak továbbra sem áll a rendelkezésére, csak papíron. Mindenesetre a megkérdezettek 70 százaléka igennel válaszolt a lehetőség ismeretére, és 6 százalék – valami okból – valószínűsít is váltást. A nem lakossági fogyasztók 79 százalékban ismerték a körükben ténylegesen is meglévő lehetőségeket, és 10 százalék tervez ilyet - írja a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!