2p

A japán Toyota-csoporthoz tartozó Daihatsu kisautógyár jövőre 5,4 százalékkal 1,002 millióra akarja növelni az eladott kocsik számát, ezzel hozzásegítve anyavállalatát ahhoz, hogy az értékesítés mennyiségében is legyőzze az amerikai General Motorst, és a világ legnagyobb autógyártója legyen már jövőre.

A legföljebb 660 köbcentiméteres motorú autóiból a Daihatsu jövőre 11 százalékkal akarja növelni az értékesítést külföldön, odahaza 2,4 százalékos növekedésre számít.

A magas benzinárak az utóbbi két évben megnövelték a kis méretű, kis fogyasztású autók népszerűségét szerte a világon. Az idén a Daihatsu 951 ezer autót adott el, 6,2 százalékkal többet, mint tavaly.

Külföldön a Daihatsu egyelőre lemarad a Suzuki, japán legnagyobb kisautógyára mögött. Főleg Indiában, a kisautók egyik leggyorsabban növekvő piacán erős a Suzuki fölénye, ahol a Maruti Udyog révén saját gyártóbázisa van. Az indiai hazai autópiacnak több mint a fele a Marutié.

A Suzukinál idén nyáron közölték, hogy új kisautógyárat építenek Japánban. A gyártás 2008 őszén indul az új üzemben, évi 240 ezres kapacitással. Emellett a Suzuki növeli termelőkapacitásait Magyarországon, Pakisztánban és indiai egységében is.

A Suzuki 8 milliárd jenig (15,3 milliárd forint) terjedő összeget ruház be Magyarországon a termelés 76 százalékos bővítésére. 2008-ra évi 300 ezerre akarja növelni a termelést magyarországi üzemében 170 ezerről, erősítette meg július elején a Suzuki külföldi eladásokért felelős igazgatótanácsi tagja, Ono Hirotaka. Már januártól évi 220 ezer autót akarnak gyártani Magyarországon, ehhez ezerrel növelik az alkalmazottak számát.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!