4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Átlagosan 39 személyről emlékezünk meg az ünnep kapcsán, amiben a kisebb-nagyobb ajándékok mellett karácsonyi képeslapok, SMS-ek és e-mailek is szerepelnek – derül ki a TNS Hungary és az OMD médiaügynökség friss felméréséből. A kutatás szerint sokan már a kommunikációs stratégiák összeállítóival egy időben kezdenek el az év végi ajándékozásról gondolkodni. Bizonyos klasszikus értékek, mint például az ajándékok személyes jellege, változatlanul erősek.

Fontos a személyes jelleg

Egyénenként egy 15 évnél idősebb magyar lakos 16 embernek ad bármiféle tárgyi ajándékot. Ebből a megkérdezettek azonban átlagosan csak négy embernek adnak nagyobb ajándékot. További 22 emberről emlékezünk meg legalább egy SMS-ben küldött jókívánság erejéig. Az elektronikus megoldások közül az e-mail vagy az internetes képeslapküldés 13 százalékot tesz ki, ami nem sokkal marad el ahhoz képest, mint ahányan a hagyományos, postai képeslapot kapnak a megkérdezettektől (18 százalék) - áll a TNS és az OMD felmérésében, amely során ötszáz embert kérdeztek meg bronz- és ezüstvasárnap környékén.

Inkább a férfiak ajándékoznak kollégákat

Az SMS és az internet alapú üzenetküldés kétszer annyira jellemző az urak, mint a hölgyek esetén, akiknél már inkább megfigyelhető a hagyományos képeslap preferálása. A kutatás szerint a férfiak karácsonyi listáján 45 egyén szerepel, ugyanakkor a hölgyeknél ez a szám csak 30. Érdekes adat, hogy az "erősebb" nem képviselői kollégáik közül átlagosan ötöt lepnek meg apróbb figyelmességgel, míg ezzel szemben a hölgyek átlagosan mindössze egy munkatársuknak kedveskednek valamilyen jelképes tárgyi ajándékkal.

A legtöbb, karácsonykor számításba veendő személyes kapcsolatról a 21 és 29 év közöttiek számoltak be, átlagosan 81 emberről. Ők ismerőseik majdnem felének legalább kis figyelmesség formájában tárgyi ajándékot is adnak. Az SMS-ben elküldött karácsonyi gondolatok azonban mégsem náluk (30 százalék), hanem a húsz alattiaknál figyelhető meg, akik az ismerősök 44 százalékáról így emlékeznek meg.

Tíz- és ötvenezer forint között költünk legtöbben

A rögtönzött vagyonbevallás során leginkább tíz- és ötvenezer forint közötti elköltött összegről számoltak be a megkérdezettek, de 22 százalék 50 ezer forint is többet ad ki karácsonyi ajándékra. 19 százalék úgy érezte, hogy annyira kiköltekeznek karácsonykor, hogy az komolyabb spórolást jelentene számukra az év egyéb időszakaiban. Alig öt százalék mondta, hogy akár egyszer is előfordult volna már vele, hogy hitelből vásárolt ajándékot.

Tervszerűnek mutatkozik a karácsonyi költségek kezelése, amit talán az is jól mutat, hogy 32 százalék már hónapokkal előre fontolgatni kezdi, mi lenne megfelelő ajándék a szeretteinek. További 41 százaléka nemcsak idejekorán elkezdi tervezni azt, hogy kit mivel lepjen meg, de legalább egy hónappal a Szenteste előtt már le is bonyolította a beszerzést. A kutatásban részt vevők mindössze tíz százaléka minősítette magát last minute angyalkának, közülük is négy százalék, aki csak egy-két nappal a karácsonyfa felállítása előtt szerzi meg az alávaló ajándékokat.

Sokan elutasítják az internetes ajándékbeszerzést

A felmérésből kiderül az is, hogy mindössze 14 százalék vett valaha is az interneten keresztül ajándékot. A megkérdezettek majdnem fele (47 százalék) ugyanakkor kategorikusan még a gondolatát is visszautasítja a webáruházból vagy egyéb online beszerzésnek. Jellemző a törekvés arra, hogy az ajándéknak személyes jellege legyen, amit az ötfokú skála esetén kapott 4, 2-es érték is jól kifejez. Emellett a praktikus ajándékokat is inkább részesítjük előnyben (4,0).

A karácsonyi beszerzéshez inkább kedvelik a válaszadók a szakboltokat, mint a plázákat (3, 6). A kirakodóvásárok megítélése, ahol közvetlenül a termelőtől, gyártótól vehetünk valamit, már kevésbé egyértelmű (3,2), de láthatóan van egy jelentős réteg, aki előszeretettel keresi fel az ilyen vásárokat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!